Valószínűleg csak kevés autórajongó van a világon, aki ne tudná akár álmából felkeltve is lerajzolni a leggyakoribb autómárkák logóit. Kétségtelenül ezek közé tartozik az Opel, amelynek jellegzetes, villámot formázó, "Blitz" fantázianevű (a szó németül villámot jelent) emblémáját kisebb-nagyobb átalakításokkal 1964 óta, azaz csaknem 60 éve használnak.
Itt kell megjegyezni, hogy a cég már 1862 óta létezik, ekkor alapította ugyanis Adam Opel, akkor még varrógépek, később kerékpárok gyártására. Autógyártással azonban a cégvezető 1895-ben bekövetkezett halála után 4 évvel, 1899-ben kezdtek foglalkozni.
Az első Opel-logóknak még nem sok közel volt a ma ismert változathoz, noha a Blitz szó már 1936-ban megjelent az emblémán. Az 1937-től alkalmazott logó azonban még csak távolról emlékeztetett a mai változatra, a régi változat különféle verzióit ugyanis még vagy szűk harminc éven keresztül használták.
A német cég utoljára 2020-ban alakított az emblémáján, ez azonban csak a 2017-ben vezetett változatot egészítette ki az Opel márkanévvel. Most viszont ennél radikálisabb váltásra szánták el magukat.
A rüsselsheimi központú autógyár ugyanis nemrég bemutatta az újraértelmezett Blitz logót. A megújult villámmal ugyanis jelezni szeretnék, hogy az Opel stratégiáját mostantól az elektromobilitás, azaz az elektromos autók fejlesztése fogja meghatáreozni.
"A mi 'Blitz'-ünk aktuálisabb, mint valaha. Nemcsak az innováció és a mobilitás demokratizálása iránti elkötelezettségünket szimbolizálja, hanem azt az elkötelezettségünket is kifejezi, hogy 2028-ra teljesen elektromos márkává váljunk Európában. Idén már 15 villamosított modell lesz a portfóliónkban, és büszkén mondhatjuk, hogy az Opel elektromos"
- mondta Florian Huettl, az Opel vezérigazgatója.
"A 'Blitz' a Bold and Pure (Erőteljes és Letisztult) filozófiánk ikonja. A markáns és magabiztos új 'Blitz', metszi az őt körül ölelő gyűrűt, az ikonikus emblémánknak progresszív, modern megjelenést kölcsönözve. Büszkén helyezkedik el az iránytűnk (Compass) középpontjában, ez a legfontosabb grafikai tervezési alapelvünk. Az iránytű az elülső, hátsó és belső dizájnelemek gerincét alkotja"
- tette hozzá Mark Adams, a formatervezési alelnök.
A német autógyártó az elkövetkező években fokozatosan vezeti be az új "Blitz" arculatot a termékpalettáján, az első szériaautó 2024-ben kapja meg az új emblémát.