Hirdetés

Megjelent Európában az első összkerékhajtású EV pickup

|

A kínai gyártmányú Maxus eTerron 9 EV-t egy hannoveri autókiállításon mutatták be.

Hirdetés

A kínai Maxus autógyártó piacra dobta Európa első összkerékhajtású (AWD), tisztán elektromos pickupját, amivel sikerült beelőznie többek között olyan komoly versenytársakat, mint a Toyota vagy a Ford. A Maxus eTerron 9 valamivel nagyobb, mint egy Ford Ranger, és akár 430 kilométert is képes megtenni egyetlen töltéssel.

A Maxus története a 2010-es évek elejére vezet vissza, amikor is az eredetileg a brit LDV Group furgongyártó cégcsoport alá tartozó vállalatot felvásárolta a kínai SAIC Motor. Az új kínai járműgyártó vállalat a héten mutatta be a németországi IAA hannoveri autókiállításán az új Maxus-e Terron 9 EV pickupot a szélesebb közönség számára.

Az új modell a Maxus T90 EV-t követi a sorban, ami az Egyesült Királyság első tisztán elektromos pickupja volt, ám azt csak hátsókerék-hajtással (RWD) kínálták. Így érthető, hogy a most bemutatott járgányt széles körű érdeklődés övezi a kontinensen.

Hirdetés

A Maxus eTerron 9-et két villanymotor hajtja (elöl egy 125 kW/170 LE, hátul egy 200 kW/272 LE), így 325 kW/442 LE összteljesítménnyel büszkélkedhet. Az autó néhány kilogramm híján akár 3 és fél tonnát is képes vontatni, és minderre 620 kilogramm maximális hasznos teherbírással képes. Bár az árakat még nem jelentették be, várhatóan 66 300 dollár (23 415 000 forint) körüli összeget kérnek majd érte.

102 kWh-s LFP akkumulátornak köszönhetően 430 kilométert képes egyetlen feltöltéssel megtenni. Emellett tölthető legfeljebb 115 kW-os teljesítményű gyorstöltővel is, ez 40 perc alatt pumpálja fel 20 százalékról 80 százalékra. További említésre méltó paramétere még az 5,5 méteres hossza, amivel túltesz az 5,37 méteres Ford Rangert is.

A jármű ATS-ét (All Terrain System) úgy alakították ki, hogy képes legyen az autó menetdinamikáját az adott útviszonyokhoz igazítva optimalizálni, vagyis többféle terepen tud alkalmazkodni a külső körülményekhez. Eszerint normál, sáros és homokos útra is van külön beállítása, de a rendszer a még jobb felhasználói élmény érdekében finomhangolásra is ad lehetőséget.

A Maxus saját közlése szerint az általuk használt optimalizált szellőzőrendszer és az akkumulátor kialakítása akár 18 százalékkal is képes növelni a hatótávolságot hideg időben a piacon kapható többi EV-hez képest. A jármű töltője alkalmas kempingfelszerelések, szerszámok, vagy más külső elektronikai eszközök töltésére is.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)