Ha egy kurrens termékből egyszer csak elkezdünk kétszer annyit gyártani, mint korábban, az ára törvényszerűen elindul lefelé. Ezt a jelenséget figyelhetjük meg a lítium-ion akkumulátorok esetében, melyek kilowattóránkénti fajlagos ára 2010 óta 1000 dollárról 150 dollár alá esett, ami körülbelül 80%-os csökkenést jelent. Az idő előrehaladtával ez a termelés növekedés egyre nehezebben kivitelezhető így az akksi ára már csak a használt alapanyag megváltoztatásával csökkenthető.
Így történik ez most a gyakorlatban, hiszen a JAC Csoport a héten megjelentette első nátrium-ion akkumulátorral működő autóját, a Yiwei 3-at. Mivel a természetben sokkal nagyobb mennyiségben előforduló anyag ára értelemszerűen lényegesen olcsóbb is, ez jelentősen képes levinni az ilyen technológiával készült járművek piaci árát is.
A Yiwei név tulajdonképpen a JAC csoporthoz tartozó új EV-gyártót takarja. A leányvállalatot egy éve alapította meg a cégcsoport. A JAC anyavállalatában idő közben 50 százalékos részesedése lett a Volkswagennek. A jónevű járműgyártó 2021-ben 1 milliárd eurót fektetett be a JAC Group 50 százalékos részesedéséért. A német autógyártó 75 százalékot szerzett meg az új EV-gyártó részlegből is, így teljesen átvette annak irányítását.
Az új EV a HiNa Battery nátrium-ion hengeres celláit tartalmazza. A pekingi székhelyű technológiai vállalat a Kínai Tudományos Akadémia Fizikai Intézetéhez tartozik. A jármű a JAC UE modultechnológiáját, egy méhsejt alakú akkumulátorszerkezetet használ majd. A JAC UE akkumulátora hasonló a BYD Blade akkumulátorához, amelyet a Toyota, a Kia és a Ford elektromos járműveiben használnak. A CATL CTP (cell-to-pack) technológiája is valami hasonlóval próbálkozik az árak letornázása érdekében.
A cég egyébként már a februárban megrendezett Sanghaji Autókiállításon bemutatta a Yiwei 3-at, de akkor még LFP akkumulátorral az első nátrium-ionos változat kiszállításaira a jövő hónapban kerül sor.