A Cadillac az első autómárkák egyike volt 19. század végi indulásakor. Neve már kezdetekben összeforrt a luxus fogalmával, az 1909-es felvásárlása idején már az egyik legkelendőbb márka volt a világon. Új tulajdonosa, a General Motors mindent megtett azért, hogy a márka megőrizze megszerzett pozícióját a piacon. A gyártása során beépített precíziós alkatrészeinek teljes felcserélhetősége alapozta meg részben a modern autók tömeggyártását, de nemcsak ezt köszönheti a Cadillac-nek a járműipar.
Az autógyártás nagy öregje sokáig ragaszkodott ugyan a hagyományos hajtástechnológiákhoz, de mostanra beadva a derekát a Cadillac Lryiq-kel megnyitotta a sort a tisztán elektromos hajtás felé. A vállalat már ki is tűzte a céldátumot, a belsőégésűek készítésének, illetve forgalmazásának befejezésére. Ígéretük szerint 2030 után több "jégkorszaki" autót nem gyártanak, és öt évvel később a forgalmazásukat is be fogják fejezni.
A General Motors egyébként a vártnál jóval később kezdte meg az EV-k tervezését, nemcsak a Cadillac-nél, mivel a cég ellátási lánccal kapcsolatos problémákkal és a hazai akkumulátorgyártás felfuttatásával kapcsolatos problémákkal küzdött. Most pénteken a vállalat egy új crossover SUV 2025-ös megjelenését jelentett be Optiq néven.
Bár konkrét árat nem árult el a gyártó, de ígéretük szerint a kompakt városi autó valamivel olcsóbb lesz, mint az 59 000 dolláros Lyriq. Várhatóan még a jövő év során megkezdik az értékesítést az Egyesült Államokban, melyet Kanada, Európa és Ázsia autópiaca követ majd a sorban.
A Cadillac szeptemberig nem egészen 5400 Lyriq EV-t adott el, de ennek ellenére optimista a jövővel kapcsolatban. A hét elején bejelentették, hogy az első elektromos modellnek, a Lryiq-nek az értékesítését Ausztráliára és Új-Zélandra is kiterjesztik.