A 21. század fordulója óta, a "fapados" repülés megjelenésével, a légi közlekedés egyre nagyobb részt követel magának a közúti és a tengeri személyszállítás forgalmából. Sokáig az árak mérséklésén, és ezzel fordítottan arányosan, a nyereség maximalizálásán kívül más nem számított a légitársaságoknak, azonban az elmúlt két évtizedben a növekedési plafon elérésével egyre többször érte kritika fenntarthatóság szempontjából az ágazatot.
Az utóbbi években teszteltek már fenntartható üzemanyagot, hidrogén-cellás repülőgépet és tisztán elektromos hajtású repülőt is, de a nagy áttörést eddig egyik megoldás sem érte el.
Kína vezető elektromos jármű gyártója, a Contemporary Amperex Technology, röviden CATL, minden eddiginél nagyobb energiasűrűségű kondenzációs akkumulátorokat állít csatasorba. A vállalat a kínai állami repülőgépgyártó céggel, a COMAC-kel és a sanghaji Jiao Tong Egyetem fejlesztési csoportjával közös céget alapított elektromos repülőgépek fejlesztésére és gyártására.
Míg az úgynevezett "1000 km-es", eddigi legnagyobb energiasűrűséggel bíró quilin akkumulátorok 255 Wh/kg energiasűrűséggel működnek, a CATL új energiaegysége ennek közel a dupláját képes nyújtani. Elon Musk 2019-es nyilatkozata szerint egy eVTOL stabil működéséhez 400 Wh/kg szükséges, tehát a fejlesztések előremutatóak megvalósíthatóság tekintetében.
Több vállalat szállt versenybe az elmúlt években azért, hogy elektromos üzemű repülőgépekkel forradalmasítsa a légi közlekedést. Például a Scandinavian Airlines, a United Airlines és az Air Canada is befektetett abba a Heart nevű svéd startupba, ami már rendeléseket fogad készülő elektromos hajtású repülőire. Kereskedelmi célú repülésre alkalmas járműveik állítólag már 2028-ban elkezdik folyamatosan leváltani a jelenlegi kerozinnal működő gépeket.