Hirdetés

Már a debütálás előtt kiszivárogtak a Tesla Y kihívójának specifikációi

|

A Wolfgang Egger tervezte BYD Sea Lion 07 komoly babérokra tör.

Hirdetés

Tavaly év végén tartották a 2023 Guangzhou International Auto Show-t, ahol többek között megvillantották az elektromos autók gyártásában világelső BYD új Sea Lion 07-esét is. Ez egy nagy jelentőséggel bíró epizód a cég életében, hiszen a megjelenés előtt álló modell, nem kevesebbet vállal mint, hogy kihívja a nagy vetélytás zászlóshajóját, a Tesla Y-t.

A közeljövőben első európai gyárát hazánkban nyitó kínai járműgyártó első középkategóriás SUV-ja lesz a SEA Sea Lion, mely állítólag a tengerbe ugró oroszlánfókáról kapta talányos nevét. A modell egy a jövőben induló termékcsoport első szereplője lesz, melyaz Óceán-széria nevet kapta.

Bár hivatalos időpontja még nincs az értékesítés megkezdésének, de minden valószínűség szerint már 2024 első felébenmegvehetik az első darabokat. Most - jó ágazati szokás szerint - gyakorlatilag minden fontosabb tudnivaló kiszivárgott az új EV-ről.

Hirdetés

A legtöbb vásárlónak talán nem az autó külseje a legfontosabb, de ez alól kivételt képezhet a Sea Lion 07. Ennek az oka, hogy a BYD-nek olyan jó nevű szakembert sikerült leszerződtetni, aki korábban már bizonyított más gyártóknál ezen a téren. Wolfgang Egger korábban az Alfa Romeónál, az Audinál és a Lamborghininál is dolgozott tervezőként és számos modell köszönheti neki impozáns formavilágát.

A Sea Lion 07 a maga 4830 mm hosszúságával, 1925 mm szélességével és 1620 mm magasságával valamivel kisebb, mint a nemrég bemutatott BYD Song L. Ha megvizsgáljuk a felétételezet ve3télytárs, a Tela Y paramétereit (4760 mm hosszú, 1921 mm széles és 1624 mm magas) valóban szembetűnő a hasonlóság. A BYD Sea Lion 07, mint a márka első középkategóriás városi intelligens elektromos SUV-ja formavilága, mint azt egymástól függelten források megerősítették, mindenben a néhány hónapja bemutatott darabét követik.

Az EV három különféle felszereltségben lesz kapható: két egymotoros és egy kétmotoros változatban. Az egymotorosok egy 170, illetve egy 230 kWh-s motorral futnak majd, a kétmotoros pedig egy 160 és egy 230 kWh-ssal. Az alpfelszereltség része lesz a panoráma tető is. Állítólag az akkumulátor LFP-s BYD Blade lesz, tehát ezeknek a gyártását is házon belül oldják meg.

Az új EV a BYD e-platform 3.0-ás, 8 az 1-ben hajtáslánccal ellátott platformjára épül. A BYD szerint az új technológia javítja a hatótávolságot, a biztonságot és a teljesítményt alacsony hőmérsékleti körülmények között is.

Bár az új tisztán elektromos SUV árát még nem hozták nyilvánosságra, állítólag 28 000 - 35 000 dollár (9 900 000 - 12 300 000 forint) közötti áron fog érkezni kiviteltől függően, várhatóan néhány hónapon belül. Úgy tűnik az árában nem fog hasonlítani a jóval drágább Tesla Y-ra.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)