Oscar Viñals formatervező nem megy a szomszédba a meghökkentő megoldásokért, érdemes megnézni a lejjebb is linkelt Instagram-oldalát, amelyen számos különleges légi jármű látványtervei fognak szembejönni. Az alábbi koncepció is ilyen, ám a szakember szerint a 2018-ban megálmodott HSP Magnavem hiperszonikus repülőgépben olyan technológiák működnének, amelyek részben vagy egészben már ma is elérhetőek, így a gyakorlatban semmi sem állná útját a fejlesztésnek.
A HSP Magnavem nem csak egy környezetkímélő, hibrid légi jármű, hanem a luxus csúcsa is lehetne, ha megépítenék - írja az AutoEvolution. A lap információi szerint Vinals koncepcióját egy úgynevezett kompakt fúziós reaktor (CFR) látná el a meghajtáshoz szükséges elektromos energiával.
Bár a fúziós technológia még gyerekcipőben jár, az utóbbi időben már komoly áttöréseket értek el a sugárzással nem járó nukleáris erőforrások fejlesztése terén. Emellett azonban hidrogéncellás - vagy hidrogén elégetésével működő - meghajtási mód is lenne a Magnavem fedélzetén, akárcsak napelem-panelek és egy különleges szén-dioxid tisztító szűrőrendszer.
Mindez együtt - két úgynevezett ramjet-hajtómű közbeiktatásával - hiperszonikus sebességre tudná gyorsítani a repülőt. A csúcssebessége elérné az 1852 km/h-t, ami 1,5 Mach, vagyis a hangsebesség másfélszerese, ami azt jelenti, hogy a Magnavem kerek három óra alatt tenné meg a London - New York közti távolságot - zéró emisszióval.
A levegő áramlását különleges, dielektromos gátkisüléses plazmaaktuátorok szabályozzák a repülőgép teste és a szárnyak körül, ezzel csúcsra járatva a gép teljesítményét. A pilóták dolgát mesterséges intelligencia és lézeres radar, azaz lidar segítené. Utóbbi lehetővé teszi, hogy menet közben el lehessen kerülni azokat a területeket, ahol a légköri viszonyok miatt komolyabb turbulenciára lehet számítani, így az utazás is sokkal zökkenőmentesebb lenne. A gép maximális utazómagassága meghaladja a 15 ezer métert.
Deltaszárnyú luxusbálna
A meghökkentő, 70 méter hosszú légijármű két szintjére több mint 500 utas férne el. Az alsó szint az úgynevezett super tourist osztály, ami az olcsóbb jegyek tulajdonosait várja. A moduláris beltérnek köszönhetően itt az utasszám 280 és 360 között változtatható.
A felső emeletre kerülne az első osztály és a business class, ide 140, vastag pénztárcájú utas foglalhat helyet. Az utazás számukra elképesztő luxusban zajlik majd: privát lakosztályok, wellness, szauna és virtuális valóság segítségével múlathatják az időt a célállomásig. A tetőt pedig olyan különleges üvegből gyártanák, ami érintésre átlátszóvá válik vagy elhomályosodik, igény szerint.
Bár még valószínűleg jó darabig nem látunk hasonló repülő "bálnákat" az égbolton, tervező szerint a koncepció nem csupán afféle csuklógyakorlat volt.
Nem tervezek semmit csak azért, mert szép vagy mert olyan, mintha egy sci-fiből származna. Minden projektemet létező, korábbi technológiai tanulmányok alapján készítem, precíz információk alapján, hogy a végeredmény reális és megvalósítható legyen
- tette hozzá Oscar Vinals.