Amennyire ígéretes technológiát mutatott be a francia Gaussin Group, annyira meglepő lett a cég nevét viselő, hidrogénhajtású versenykamion bemutató videója. A Gaussin H2 nevet viselő monstrum világelsőnek számít ebben a kategóriában, a cég pedig a jövőre esedékes Dakar során mutatja majd meg a világnak, mire képes a moduláris alapokra épülő versenyszörny.
A Gaussin H2 250 kilométert tud megtenni egy tank hidrogénnel (Fotó: Gaussin Group)
A moduláris felépítés annyit jelent, hogy a skateboardnak nevezett, hidrogénhajtású platformra ötféle változat is felépíthető a Gaussin kamoinjaiból: a versenyzésre szánt változat mellett a hosszútávú áruszállító, kisebb kapacitású teherautó, dömper és önvezető verzió is készülhet belőle.
A Gaussin H2 platformjára ötféle jármű építhető fel, a versenygéptől az önvezető kamionig (Fotó: Gaussin Group)
A cég ígérete szerint a Gausisn H2 egyébként egy 82 kWh teljesítményű akkumulátorral vághat majd neki a Dakarnak, amelyen két, 300 kilowattos, azaz 402 lóerős villanymotor segíti majd a nehéz terep leküzdésében. Csúcssebessége 140 km/h körül alakul, ez egyébként megegyezik a belső égésű motorral szerelt kamionokéval, versenykörülmények között pedig 250 kilométeres a hatótávja. A tankolás során 20 perc alatt lehet kicserélni a hidrogén üzemanyagcellákat. A kamion és a többi változat formatervét az olasz autótervező ikon, a Pininfarina szakemberei álmodták meg.
A Gaussin H2 ünnepélyes bemutatója november 9-én zajlott, ebből az alkalomból különleges helyszínre látogatott a versenykamion: a párizsi Parc de Princes stadionba gurult be a járgány, amely a Paris Saint Germain otthona. Ebből az alkalomból a francia csapat tagjai, Ander Herrera, Achraf Hakimi Georginio Wijnaldum, Gianluigi Donnarumma és a világ egyik legismertebb focistája, Lionel Messi próbálhatták ki a hidrogénnel hajtott gépszörnyet. Sajnos, az nem mutatták meg, hogyan csapat a Barcelonától lelépő hatszoros aranylabdás a Gaussin H2-vel, így kényelenek leszünk kivárni a Dakart, hogy akcióban láthassuk a hidrogénhajtású járgányt.