A napenergia felhasználása a közlekedésben egy régóta kiaknázásra váró terület a technológiai fejlődések sorában. A szolárvonat üzembe helyezésére még várni kell, de a személyautók napenergiával történő részleges, vagy teljes működtetését már több gyártó is felvetette. Korábban egyes járműforgalmazók kínáltak már saját modelljeikhez kiegészítőként napelem-invertert, de ezt többnyire csak az egyéb, energiát igénylő funkciók üzemeltetésére használták, a hajtáslánc áttétel működtetésére ritkábban, bár már erre is akad példa.
Elon Musk, Tesla-vezér, korábban többször is megerősítette, hogy a Cybertruck napelem-tetővel lesz felszerelve, ami 15 km-t fog hozzáadni a megtehető távolsághoz. Bár most már tényleg hamarosan hozzájuthatnak az évek óta várakozó leendő tulajdonosaik az általuk előjegyzett elektromos-kisteherautójukhoz, nem világos, hogy valóra váltja-e a cég az ezzel kapcsolatos ígéretét.
A Tesla a korábbi Modell 3-ba már szeretett volna 2017-ben napelemet beépíteni, de akkor a döntéshozók úgy látták, hogy nem éri meg. Azóta viszont sokat fejlődött maga a technológia és a napelem inverterek hatékonysága, teljesítménye is, de a konkrét kivitelezésről a Cybertruck megjelenésének csúszása mellett, hetekkel a várható piacra lépés előtt egyre kevesebbet hallani.
A Tesla nem kommunikál erről a rajtot megelőzően, de az biztos, hogy utolsó bemutatott, illetve kiszivárgott felvételeken ennek a technológiának a nyomai sem láthatóak. Persze nem kizárható az sem, hogy csak néhány prototípus van felszerelve, illetve hogy a karosszéria rejti ezeket az elemeket, vagy majd csak kiegészítőként szerelhető fel a napelemes platófedéllel a Cybertruck.
Reméljük, hogy a cég hamarosan pontot tesz a találgatások végére.