A gépszörnyek rajongói idén februárban már megcsodálhatták az elektromos "kínai Hummert", azaz a Dongfeng 1070 lóerős terepjáróját, most azonban egy olyan teljesítményű járgány jelentkezett be a világ legerősebb elektromos autójának címére, amihez képest a 3,1 tonnája ellenére 5 másodperc alatt százra gyorsuló monstrum gyenge kezdőnek tűnik.
Az InsideEVs számolt be az osztrák Deus Automobiles, az elektromos DeLoreant is tervező Italdesign és a Williams Advanced Engineering közös projektjéről, amelyet a ma kezdődő New York International Auto Show előestéjén mutattak be a szakmai közönségnek.
A Deus Vayanne formatervét az Italdesign zsenijei álmodták meg (Fotó: Deus Automobiles)
A három cég a Deus Vayanne hiperautóval nem kisebb feladatra vállalkozott, mint, hogy az elektromos autók történetében először érjenek el 2200 lóerős teljesítményt. Összehasonlításként, jelenleg két hasonló kaliberű prémium elektromos sportautó jelenti az élmezőnyt: az 1970 lóerős Lotus Evija és az 1914 lóerős Rimac Nevera, amelyet a horvát tervezőzseni, Mate Rimac álmodott meg.
Egyelőre csak prototípusról van szó, amelyet egyelőre csak kívülről lehet megcsodálni, lévén, a fejlesztés még javában tart. A tervek szerint az első példányokat 2025-ben vehetik át a kellően tehetős tulajdonosok, attól pedig egyáltalán nem kell tartani, hogy a Deus Vayanne népautóvá válna, lévén, csak 99 darabot gyártanak belőle.
Az első Deus Vayanne modellek 2025-re készülnek el (Fotó: Deus Automobiles)
A fejlesztésben érdekelt három cég nem félt nagyot álmodni: a szándékaik szerint a 2200 lóerős (1640 kilowatt) teljesítmény mellé félelmetesnek is nevezhető 2000 Nm nyomaték is társul majd, ami a 0-100-as sprintet 1,99 másodperc alatt tudja teljesíteni, végsebessége pedig meghaladja majd a 400 km/h-t.
Ennél részletesebb technikai adatokat egyelőre nem közöltek, így nem ismert, hogy mekkora lesz a Deus Vayanne hatótávja, ahogy az sem, hogy pontosan milyen elektromos hajtás kerülhet majd bele. A hasonló nagyívű ígéretek nem ritkák, ha felsőpolcos elektromos sportkocsikról van szó, azonban, ahogy az InsideEVs is rámutat, ebbgen az esetben az Italdesign és a Williams Advanced Engineering részvétele a projektben jó garanciát jelent, hogy valóban megvalósulhat a nem mindennapi képességeket ígérő hiperautó.