Hirdetés

Látványos elektromos pickup előzheti be a Tesla Cybertruckját

|

Árban körülbelül ugyanott lesznek, igaz, ez méretben kisebb, viszont sokoldalúbb.

Hirdetés

Látványos formaterveket villantott a kaliforniai Telo nevű startup, amely egy különleges járműszegmenst céloz meg: úgynevezett szubkompakt elektromos pickupot fejlesztenek, amelyet ráadásul modulárisan lehet variálni.

Az elektromos hajtású pickupok világában jelenleg fontos szereplő a Rivian, illetve az egy számmal nagyobb járműveknél a Ford, amely a legendás F-150-ből faragott villanyos változatot Ford F-150 Lightning néven. Ott van persze a Tesla is, amelynek megosztó Cybertruckjára évek óta várnak az első megrendelők, és amelyről nemrég kiderült, hogy milyen problémák hátráltatják a gyártását.

A Telo formavilága a helytakarékosság miatt lett ilyen (Fotó: Telo)
A Telo formavilága a helytakarékosság miatt lett ilyen (Fotó: Telo)

Erre a piacra lépne be a Telo, amelyet az eredeti Tesla Roadster tervezésén dolgozó Forrest North alapított. A cég pickupjának egyelőre még nincs típusneve, de lehet, hogy ez így is marad.

Hirdetés

A feljebb említett, hasonló kategóriájú járművekhez képest a Telo jóval kisebb, mindössze 3,86 méter hosszú, amivel csak egy hajszálnyival nagyobb egy Mini Copper SE-nél, így ideális lehet a nagyvárosokban is dolgozó futárcégek számára.

Alig nagyobb egy Mini Cooper SE-nél (Fotó: Telo)
Alig nagyobb egy Mini Cooper SE-nél (Fotó: Telo)

Bár a platója visoznylag rövid, mivel a plató végénél meg lehet nyitni az utasteret, akár hosszabb tárgyak, akár egy szörfdeszka szállítására is alkalmas. Ez annak köszönhető, hogy ezt a pickupot már kifejezetten az elektromos autók sajátosságait figyelembe véve tervezték. Emiatt nincs is hosszú orra és nagy motorháza, hiszen a meghajtásról gondoskodó villanymotork a kerekekbe vagy a tengelyre vannak erősítve.

A kis pickup egyelőre még fejlesztés alatt áll, a Telo illetékesei azonban szinte biztosak benne, hogy a jármű átmegy majd az FMVSS 208 nevű biztonsági és törésteszteken.

A plató lefedésével akár egyterűként is használható (Fotó: Telo)
A plató lefedésével akár egyterűként is használható (Fotó: Telo)

Az összkerékhajtású kisteherautót két villanymotor hajtja, a két egység együtt 500 lóerőre képes, ami 4 másodperc körüli 0-100-as gyorsulást tesz lehetővé. A pickup bő 725 kilogramm hasznos terhet tud elszállítani, és nagyjából 3 tonnányi terhet vontatni is képes. A csúcssebessége 200 km/h. Az alvázba épített akkumulátor kapacitása 106 kWh, ami az EPA-szabvány szerint 560 kilométeres hatótávot tesz lehetővé egy feltöltéssel.

A cég egyelőre nem közölte, hogy mikor dobja piacra a pickupot, de előrendeléseket - 152 dolláros letét fejében - már felvesznek az érdeklődőktől. Az ár várhatóan 50 000 dollár körül alakul, ami nagyjából a Cybertruck árával mérhető össze.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)