Látványos formaterveket villantott a kaliforniai Telo nevű startup, amely egy különleges járműszegmenst céloz meg: úgynevezett szubkompakt elektromos pickupot fejlesztenek, amelyet ráadásul modulárisan lehet variálni.
Az elektromos hajtású pickupok világában jelenleg fontos szereplő a Rivian, illetve az egy számmal nagyobb járműveknél a Ford, amely a legendás F-150-ből faragott villanyos változatot Ford F-150 Lightning néven. Ott van persze a Tesla is, amelynek megosztó Cybertruckjára évek óta várnak az első megrendelők, és amelyről nemrég kiderült, hogy milyen problémák hátráltatják a gyártását.
Erre a piacra lépne be a Telo, amelyet az eredeti Tesla Roadster tervezésén dolgozó Forrest North alapított. A cég pickupjának egyelőre még nincs típusneve, de lehet, hogy ez így is marad.
A feljebb említett, hasonló kategóriájú járművekhez képest a Telo jóval kisebb, mindössze 3,86 méter hosszú, amivel csak egy hajszálnyival nagyobb egy Mini Copper SE-nél, így ideális lehet a nagyvárosokban is dolgozó futárcégek számára.
Bár a platója visoznylag rövid, mivel a plató végénél meg lehet nyitni az utasteret, akár hosszabb tárgyak, akár egy szörfdeszka szállítására is alkalmas. Ez annak köszönhető, hogy ezt a pickupot már kifejezetten az elektromos autók sajátosságait figyelembe véve tervezték. Emiatt nincs is hosszú orra és nagy motorháza, hiszen a meghajtásról gondoskodó villanymotork a kerekekbe vagy a tengelyre vannak erősítve.
A kis pickup egyelőre még fejlesztés alatt áll, a Telo illetékesei azonban szinte biztosak benne, hogy a jármű átmegy majd az FMVSS 208 nevű biztonsági és törésteszteken.
Az összkerékhajtású kisteherautót két villanymotor hajtja, a két egység együtt 500 lóerőre képes, ami 4 másodperc körüli 0-100-as gyorsulást tesz lehetővé. A pickup bő 725 kilogramm hasznos terhet tud elszállítani, és nagyjából 3 tonnányi terhet vontatni is képes. A csúcssebessége 200 km/h. Az alvázba épített akkumulátor kapacitása 106 kWh, ami az EPA-szabvány szerint 560 kilométeres hatótávot tesz lehetővé egy feltöltéssel.
A cég egyelőre nem közölte, hogy mikor dobja piacra a pickupot, de előrendeléseket - 152 dolláros letét fejében - már felvesznek az érdeklődőktől. Az ár várhatóan 50 000 dollár körül alakul, ami nagyjából a Cybertruck árával mérhető össze.