Miközben csaknem a világ összes többi autógyártója már gőzerővel fejleszti saját tisztán elektromos hajtású autóit, az olasz, traktorgyárból lett luxusmárka egyelőre kitart - írja a Motor1. A lap információi szerint a Lamborghini Aventadort leváltó, egyelőre még meg nem nevezett modelljébe V12-es benzinmotort fog rakni, a Huracán örökébe lépő autóikba kerülő erőforrásokról pedig egyelőre annyit lehet tudni, hogy hat hengernél biztosan több dolgozik majd benne.
Igaz, ezek hibrid erőforrások lesznek, hogy a márka autói teljesíteni tudják a szigorú emissziós feltételeket (amelyek miatt a Lamborghini anyacégénél, a Volkswagen-csoportnál nemrég kérdésessé vált az egyik legnépszerűbb modell sorsa).
A Lamborghini a végsőkig megpróbál kitartani a benzinmotorok mellett (Fotó: Lamborghini)
Az olasz márkaazonban nem kapkod különösebben, hogy belépjen az elektromos autókat gyártó cégek hosszú sorába. Stephan Winkelmann, a Lamborghini vezérigazgatója nemrég a TechCrunch-nak adott interjújában úgy fogalmazott, a vállalatnak nem most kell eldöntenie, hogy beszüntesse-e a belső égésű motorjainak gyártását. Míg a tömeggyártással foglalkozó márkáknak nem maradt más lehetősége, mint elbúcsúzni a benzines és dízel motoroktól (legalábbis az Európai Unió területén), addig a kisebb, speciálisabb közönséget megcélzó gyártóknak van még egy-két éve, hogy a fosszilis energiahordozókra támaszkodó autóik sorsáról döntsenek.
Nehéz azért a helyzet, mert az Európai Parlament idén korábban úgy döntött, hogy 2035-től betiltja a benzin-, és a dízelmotorokat, a kisebb gyártókra, mint a Lamborghinire azonban ez a szabályozás csak 2036-tól vonatkozik, így nem kell azonnal döntenünk
- mutatott rá Winkelmann.
A Lamborghini titkos aduásza
Az olasz márka első embere szerint óriási potenciál rejtőzik a szintetikus üzemanyagokban, amelyek akár a belső égésű motoros autók megmentői is lehetnek. Ilyesmivel kísérletezik a Porsche is, amelynek eFuel nevű fejlesztése lehetővé teszi, hogy a levegőből kivont vagy ipari folyamatokból származó szén-dioxidból állítsanak elő szintetikus benzint.
Még mindig ott a lehetőség, hogy a szintetikus üzemanyagok felé forduljunk, erre azonban csak akkor van lehetőség, ha érdemben megváltoztatják a szabályozást
- hangsúlyozta Stephan Winkelmann, aki szerint, ha ez nem következik be, akkor a Lamborghini a 2030-as évek elején, a többi márkához hasonlóan tisztán elektromos autókat fejleszt majd.
Az olasz márka egyébként már 2028-ban piacra fog dobni egy elektromos autót, ami várhatóan egy crossover lesz, mint a jelenleg is kapható, plug-in hibrid Urus.
A Lamborghini egyébként korábban vállalta, hogy 2025-re megfelezi szén-dioxid emisszióit. Ehhez másfélmilliárd eurós befektetéssel minden modelljét hibrid rendszerűre építi át.