Egy súlyos baleset után a gerincsérülést szenvedett emberek hosszú ideig tartó fizikoterápiára szorulnak. Ugyanakkor arról a pszichés félelemről sem szabad megfeledkezni, ami akkor ébred bennük, amikor újra autót kell vezetniük.
Mindkét problémára megoldást kínálhat, hogy a spanyolországi Toledóban működő Országos Végtagbénulási Kórházban elkezdték használni azt a díjnyertes autószimulátort, amit közös munkájával alkotott meg a Ford Spain, a Fundación ONCE, a Team Fordzilla és a Hi-Speed Simulators.
A szimulált autókat ugyanazokkal a technológiákkal lehet irányítani, amelyeket a Ford Adapta - egy spanyolországi program a fogyatékkal élő emberek járműveinek átalakítására - így a rendszer nemcsak abban segít, hogy a betegek a virtuális utazásokon keresztül magabiztosabban térjenek vissza az autózáshoz, hanem abban is, hogy megtanulják a módosított kezelőszervek használatát.
Ilyen például a módosított kormánykerék, amivel pedálok nélkül lehet gyorsítani és fékezni. Ez a megoldás elég szokatlan a legtöbb vezető számára, de ha a biztonságos virtuális térben megszokják a működését, azzal olyan magabiztosságra tehetnek szert, ami majd a való világban is segít újra a volán mögé ülni.
A szimulátor mostantól az Országos Végtagbénulási Kórház állandó rehabilitációs eszköze lesz, amellyel a gerincsérülést szenvedett emberek fizikailag és mentálisan is felkészülhetnek arra, hogy újra autózzanak.
Az év elején a Ford Spain elnök-vezérigazgatója, Jesús Alonso a toledói kórházban mutatta be a Mustang Mach-E Adapta modellt, vagyis a Ford első olyan elektromos autóját, amit kifejezetten a mozgáskorlátozottak számára terveztek. Ugyanezen az eseményen próbálhatták ki a betegek először a Ford Adapta szimulátort is, amelynek használatát a Team Fordzilla egyik sztárja, José Iglesisas mutatta be, bevezetve az érdeklődőket a virtuális autózás és a simracing világába.
A szimulátor ugyanolyan kezelőszervekkel használható, mint a módosított Ford Mustang Mach-E, sőt a szimulátor képernyőjén megjelenő műszerfal is megegyezik az autó valódi kijelzőivel, hogy az emberek a lehető legkisebb zökkenővel ülhessenek majd át a virtuális járműből a valódi autóba.