Hirdetés

Elképesztő elektromos gépszörnnyel szaggatja Las Vegas aszfaltját a driftkirály

|

A legendás autóversenyző és kaszkadőr újabb látványos videóval örvendeztette meg a rajongóit.

Hirdetés

Az autósportok rajongói számára bizonyára nem cseng ismeretlenül Ken Block neve. Az 54 éves, dél-afrikai születésű amerikai ikon sokáig rallyversenyzőként kereste az energiaitalra valót, mellesleg 1994-ben társalapítója volt a DC Shoes cipőmárkának is. Egy ideje viszont látványos és néha hajmeresztő Gymkhana videóiról volt ismert.

A gymkhana szónak több jelentése is van, az indiai angolban például jellemzően gyülekezőhelyet, klubot jelent, de a lovaglásban is ismert kifejezés, ami egyfajta akadályversenyt jelent. Ebből fejlődött ki az autós gymkhana műfaja, aminek a lényege, hogy egy akadálypályán minél gyorsabban vagy minél nagyobb sebességgel menjenek végig a versenyzők. Ehhez komoly vezetői tudásra van szükség, mivel a szűk kanyarok és a forgalmi akadályok miatt bizony farolni, dritfelni is kell közben. Ken Block pedig szinte kisajátította a műfajt olyan elképesztő videókkal, mint például az alábbi.

A hasonló manővereket a versenyző eddig benzines autókkal hajtotta végre: Block 2021-ig a Ford Performance színeiben borzolta a nézők idegeit, tavaly januárban azonban 11 év után elváltak útjaik. A versenyző idén szeptemberben jelentette be, hogy az Audi partnereként az elektromobilitással kapcsolatos projekteken fog dolgozni.

Hirdetés

Ennek az együttműködésnek az eredménye látható az alábbi videón, amelyet Las Vegasban forgattak le. Bár kevésbé látványos, mint a fenti, azért így is elképesztő látni, micsoda precizitással vezeti Block az elektromos Audit.

Apropó az autó: a fantázianeve Audi S1 Hoonitron, amelyet az autóipari legendának számító 1987.-es Audio Sport Quattro S1 Pikes Peak ihletett - írja az Ars Technica.

Izgalmas kihívás volt egy tisztán elektromos hajtású prototípust kifejleszteni, amey mindenben illeszkedik partnerünk, Ken Block egyedi igényeihez, de a csapatunk jelesre vizsgázott. Jó látni, hogy a cégünk mottója - előny a technikán keresztül (Vorsprung durch Technik) - most tejlesen új környezetben kel életre

- mondta Oliver Hoffman, az Audi technológiai fejlesztésért felelős igazgatósági tagja.

Az Audi S1 Hoonitron
Az Audi S1 Hoonitron

A speciális autó karosszériája teljes egészében szénszálas műanyagból készült, elől-hátul látványos és jelentős leszorítóerőt generáló légterelőkkel. A meghajtásról az Audi Formula E motorjai gondoskodnak, amelyekből tengelyenként egyet-egyet szereltek be a Hoonitronba, akárcsak a Dakar Rallyra kifejlesztett Audi RS Q e-tron esetében. A Formula E-ben használt akkumulátorok helyett azonban egy 17,3 kilowattórás lítium-ion aksi került a járműbe, amelyet az utcai használatú Audi Q7 e-tron plug-in hibrid modellekben is használnak. Érdekesség, hogy Ken Block autójába négy akkumulátort is beépítettek és bár a forgatás során nem kellett aggódni a hatótáv miatt, az elektromos járgány annyira hatékonynak bizonyult, hogy a stáb szerint négy helyett két aksi is elegendő lett volna.

Amikor mindkét motor 800 voltos feszültséggel működik, az elektromos driftautó elképesztő 3000 Nm nyomatékra képes. Erre a látványos, bár környezetkímélőnek egyáltalán nem nevezhető gumifüstölés miatt volt szükség. Block egyébként kereken száz abroncsot használt el a forgatás során, ez 2,5-szer annyi, mint egy átlagos Gymkhana videónál.

A legnagyobb különbséget az azonnali nyomaték jelenti. Egy hagyományos versenyautóban 4-5 másodpercet is kell várni, mire a turbó felpörög és megérkezik az extra erő. Az S1 Hoonitronnál viszont csak le kell nyomni a gázpedált

- lelkendezett Ken Block az autó építéséről szóló videóban.

Ami az árat illeti, mivel egyedi építésű járműről van szó, a pontos összeg nem ismert, azonban Ken Block és munkatársai úgy saccolnak, hogy az S1 Hoonitron kifejlesztésére 10-12 millió dollárt költhetett az Audi.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)