Hirdetés

Kedden kötött ki a BYD első autószállító hajója, 3000 járművel a fedélzeten

|

A 199 m hosszú teherszállító hajó több mint kétszer ekkora rakománnyal is elbír majd.

Hirdetés

A BYD első autószállító hajója, az Explorer No.1 az év elején érkezett Kínába, az úgynevezett "Ro-Ro" (roll on, roll off) 7000 jármű szállítására alkalmas. A hajó tulajdonosa a Zodiac Maritime nevű cég, a BYD pedig lízingeli; a hajó az első a nyolc exportra szánt közül.

A hajót építő China International Marine Containers Group (CIMC) szerint a zöld cseppfolyósított földgáz fő üzemanyagként való használatával a hajó jelentősen csökkentheti a kibocsátást. Világszerte komoly viták övezik a cseppfolyósított gáz karbonsemlegességét: Vannak szkeptikus hangok, akik szerint ez a "greenwashing" kategoriájába tartozik.

Az első szállítmánnyal mintegy 3000 BYD érkezik a kontinensre, ami már a brand tengerentúli terjeszkedésének a részeként valósulhat meg. A BYD közlése szerint a jövőben a Ro-Ro-kat nemcsak a saját márkájú járművek szállítására szeretnék használni.

Hirdetés

Mint az ismeretes, a BYD tengerentúli terjeszkedése még csak most kezdődik el. Az autógyártó több mint 3 millió autót gyártott Kínában, és mintegy 240 000-et adott el az Egyesült Államokban. Új autószállító flottája várhatóan felgyorsítja az exportot és a gyártást is.

A kínai autógyártónak a múlt hónapban már a japánok összes exportjának 20 százalékát sikerült produkálnia, pedig csak tavaly indult el. Emellett Thaiföldön, Mexikóban, Brazíliában és más országokban is vezető szerephez jutott meglehetősen rövid idő alatt

A közelmúltban Ausztráliában, Indiában és más piacokon, például - Európa számos országa közt - hazánkban történt bevezetések várhatóan érdemben fogják növelni az idei exportot. A keresletet növeli várhatóan a termékskála bővítése is. A BYD a múlt keddi Genfi Autószalonon bemutatta a Mercedes G-osztállyal vetekedő Yangwang U8 terepjárót is.

Yangwang U8
Yangwang U8

Bár a BYD az utóbbi időben új szegmensekbe terjeszkedett, mint a luxus és a közepes méretű SUV-ké, nemrég árháborút hirdetett a benzinüzemű autók ellen az eddigi legolcsóbb EV-k bevezetésével. A hamarosan nálunk is kapható modellek is ezt a kategóriát erősítik, de a gyártó a továbbiakban is szeretné erősíteni ezt a vonalat.

Tavaly a BYD 13 900 dollárért (5 050 000 forint) dobta piacra a Qin Plus Champion Editiont, amely egyedülállóan olcsó az EV-k piacán. A BYD szerint a fosszilis üzemanyagot használó járművekkel azonos induló árral az új típusok hamarosan be fogják temetni a két hajtástechnológia közt néhány éve még tátongó szakadékot.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)