A motorozás rajongóinak biztosan megdobban a szíve egy-egy Kawasaki Ninja láttán. Az 1984-ben bemutatott, teljesítmnyre kihegyezett típusból számtalan változat készült, egy-, két-, és négyhengeres változatokban, de fejlesztettek kifejezetten versenyre szánt gépet is a MotoGP mezőnye számára - olyan nevek versenyeztek vele, mint Randy de Puniet vagy Marco Melandri.
A japán márka már korábban bejelentette, hogy az autógyártókat követve elkezdi az elektromos hajtású motorok fejlesztését, most pedig, az éppen zajló milánói EICMA 2022 motoros szakvásáron betekintést engedtek a közeli jövőbe - írja a RideApart. A Kawasaki a héten mutatta be az alább is látható videót, amelyen a Kawasaki Ninja elektromos és hidrogén-hibrid változata mellett az 1972 óta létező Kawasaki Z modellcsalád legújabb, tisztán villanyhajtású verziója is látható.
A kisfilm szerint a cég már a hidrogénhajtás eljövetelére is készül: Hiroshi Ito, a Kawasaki Motors elnöke szerint az üzemanyagcellás motorkerékpárok a következő évtized elejére válhatnak reálisan használható közlekedési eszközzé, de sok múlik azon, hogy mennyire épül ki a kiszolgáló infrastuktúra 2030-ig. Jó hír viszont, hogy a Kawasaki Ninja EV és a Kawasaki Z EV - bár egyelőre úgynevezett gyártási prototípusként léteznek - hamarosan sorozatgyártásba kerülhetnek, ami azt jelenti, hogy 2023-ban már eljuthatnak az első példányok a vásárlókhoz.
A technikai részletekről sokat nem árultak el, így a motorok teljesítménye és hatótávja egyelőre nem ismert, Ito azonban annyit elárult, hogy a két elektromos motor akkumulátorát le lehet majd csatolni, így akár a nappaliban is lehet majd tölteni - illetve, aki áldoz egy extra aksira, azt már eleve egy teljesen feltöltött második akku várhatja otthon.
A hibrid változatra egy picit többet kell majd várni, Ito szerint legkorábban 2024-ben indulhat a sorozatgyártása. A cég egyébként a két tisztán elektromos változatot első sorban ingázóknak szánja, napi használatra, azaz főleg olyan felhasználásra, ahol naponta csak kisebb távolságokat tesznek meg, míg a hibrid verziót túrázásra, utazásra is ajánlják majd.
A Kawasaki első embere szerint a márka célja, hogy minél hamarabb elérjék a karbonsemlegességet: a fenntartható működés érdekében többféle megoldást alkalmaznak majd. Ennek ellenére a Kawasaki a végsőkig ragaszkodni fog a belső égésű motorokhoz: Ito szerint 2024 és 2025 között 30-35 ilyen modellt dobnak majd piacra, ezek fele pedig Európába is megérkezhet majd.
Érdekesség, hogy az EICMA során tartott előadás meglepetésvendége az egykori Forma-1 bajnok Kimi Räikkönen volt, aki nemrég csapatfőnökként csatlakozott a Kawasaki MXGP motocross-csapatához.