Ha az elektromos autók kerülnek szóba, sokan egyből a Tesla nevét kezdik emlegetni, holott a Nissan Leaf-nek legalább ekkora érdemei vannak a villanyhajtás népszerűsítésében. Igaz, hogy az első Tesla Roadster már 2008-ban megjelent, azonban az egy kisszériás sportautó volt, amelynek belépő modelljéért is 80 ezer dollárt, azaz bő harmincmillió forintot kellett fizetni.
Ehhez képest a 2011-ben megjelent, első generációs Nissan Leaf ennek harmadába került, ami nem csoda, hiszen sorozatgyártús tömegmodellnek szánták. 2018-ban megjelent a második generációja, amely a mai napig az egyik legmegbízhatóbb elektromos autónak számít, míg a Tesla Roadsterből - amelyből egy példány jelenleg is a világűrben utazik - legyártottak 2500 darabot a második generáció pedig legkorábban jövőre érkezhet meg, bár ezt a Teslánál sosem lehet tudni, elvégre a Cybertruckot is évek óta csak ígérgetik.
A Nissan azonban idén februárban már közel 600 ezer Leafnek talált már gazdát, amely 2019-ben még a világ legtöbbet értékesített elektromos autójának számított, csak 2020-ban körözte le a Tesla Model 3.
A japán gyártó az európai piac kiszolgálására már 1984-ben megépítette a Nagy-Britanniában található sunderlandi gyárát, nemrég azonban komoly kapacitásbővítést hajtottak végre, hogy az üzem bírja a keresletet. Ennek az eredményét ünneplik most, ugyanis decemberre elkészült a negyedmilliomodik Nissan Leaf, amelyet a sunderlandi gyárban szereltek össze.
A negyedmillió Nissan Leaf legyártása rendkívül fontos mérföldkő, amely jól muatja, hogy az elmúlt évtizedben mennyi tapasztalatra tettünk szert az elektromos autók gyártása terén az üzemünkben
- méltatta a gyáriak teljesítményét Alan Johnson, a Nissan Sunderland gyártásért felelős alelnöke.
A jeles alkalmat azzal ünneplik, hogy a kétszázötvenezredik Nissan Leaf-et befogták a gyár karácosnyi dekorációjának működtetésére - írja az InsideEVs. A Nissan Leaf-ben megtalálható az úgynevezett V2X (vehicle-to-everything) technológia - ezt a Nissan eredetileg V2G, azaz vehicle-to-grid néven dobta piacra - ami azt jelenti, hogy az akkumulátorok nem csak befogadni tudják az energiát, de vissza is tudják táplálni a hálózatba, vagy fogyasztókat képesek működtetni. Itt is ez történik: az elektromos autó akkumulátorai szolgáltatják az áramot a közel tízméteres karácsonyfának és a körülötte álló világító rénszarvasoknak. A V2X-MAS TREE mellett óriási világító számok is tisztelegnek a negyedmilliomodik Leaf előtt.
A sunderlandi gyárban a tisztán elektromos modell mellett a hibrid hajtású Qashqai és Juke modellek készülnek, azaz a teljes paletta már az elektrifikáció jegyében készül a briteknél. A gyár a tavaly meghirdetett EV36ZERO, elektromos autók gyártását lehetővé tévő ökoszisztéma központja is.