Bár azt eddig is lehetett tudni, hogy az elektromos autók hatótávja alkalmassá teszi őket a mindennapi használatra, sokak számára még belépési korlátot jelent, hogy egy 5-600 kilométeres hatótávú jármű teljes feltöltése egyelőre még viszonylag sok időt vesz igénybe. Más kérdés, hogy az elektromos autók "tankolása" más logikát követ, mint a teli tanktól teli tankig közlekedő benzines vagy dízel járműveké.
Ettől függetlenül gyakori vélemény, hogy sokan csak akkor váltanának elektromos autóra, ha a hatótávja eléri legalább az 1000 kilométert, az akkumulátort pedig nagyjából annyi idő alatt lehet feltölteni, mint megtankolni egy fosszilis energiahordozókkal működő járművet.
Utóbbira már megtalálta a megoldást a kínai NIO nevű autógyártó - amelynek épp Magyarországon működik az egyik szerelőüzeme - illetve olyan elektromos autót is bemutattak már, amelynek hatótávja elvileg eléri a vágyott ezrest, a kettőt azonban egyelőre nem sikerült egy gépháztető alá hozni.
Ezt oldotta most meg a kínai Greater Bay Technologies (GBT) nevű cég, amelyet Huang Xiangdong és Pei Feng alapítottak 2020-ban. A két szakember korábban a GAC nevű kínai villanyautós cégnél ismerkedett meg, amely egyébként a távol-keleti ország harmadik legnépszerűbb e-autógyártója, a Tesla és a BYD után.
A cég most nem kevesebbet állít, mint, hogy új fejlesztésű akkumulátoruk - amely a Phoenix nevet kapta - hatótávja egy töltéssel eléri azt 1000 kilométert, a teljes feltöltése pedig csupán 6 percig tart.
A kínai cég emellett az elektromos autók egyik jelenlegi komoly problémájára is megoldást talált: a villanyautók hatótávja ugyanis a hideg időben lecsökken, azonban a GBT szerint a technológiájuk - szupravezető anyagok és a hőmenedzsmentet kezelő technológiák alkalmazásával - akár -20 Celsius fokban is ugyanolyan hatékonyan működik.
A cégben a befektetők is komolyan hiszenk, ugyanis a GBT mindössze két év alatt vált "unikornissá", azaz olyan céggé, amelynek az értéke meghaladja az egymilliárd dollárt.
Huang szerint a Phoenix akkumulátorok már a jövő év során megjelenhetnek a GAC Aion nevű elektromos autóiban, de más gyártok modelljeiben is.