Az elmúl két évtizedben megállíthatatlanul fejlődésnek indultak a technológia közlekedést érintő területei. Egyrészről hatalmas erőfeszítéseket tesznek az ágazat képviselői a kibocsátásmentes technológiák irányába, másrészről a levegőben közlekedő személyszállító járművek fejlesztése is napirenden van már egy ideje.
Bár vannak tervek és próbálkozások arra, hogy ezeknek a futurisztikus eszközöknek elterjedjen a mindennapos használatuk, de idáig még egyik érdekelt vállalatnak sem sikerült elindítania saját fejlesztésű repülő járművének sorozatgyártását. Most úgy tűnik, hogy egyiküknek sikerülhet ez.
Az Aircar nevű közlekedési eszköz gyártója, a KleinVision a napokban jelentette be, hogy eladta saját fejlesztésű repülő autójának licencét. A szabadalmat megvásároló Hebei Jianxin Flying Car Technology Co. vállalat Kína egy egyelőre meg nem nevezett régiójában fogja kizárólagosan gyártani a terméket.
A szlovák startup már rendelkezik légialkalmassági tanúsítvánnyal a technológiájára, amely kevesebb, mint három perc alatt alakul át autóból repülőgéppé. Az Aircarnak 70 órányi repülési tesztet és több mint 200 fel- és leszállást kellett végrehajtania a tanúsítvány megszerzéséhez.
A jármű már sikeres repülést hajtott végre nagyvárosok között is. A hibrid üzemmódú autó még 2021-ben repült át Nyitráról Pozsonyba. A légvonalban 75 kilométeres távolságot az Aircar 35 perc alatt tette meg a mindössze 1600 köbcentis BMW motor segítségével. Az autó végsebessége 300 km/h és 1000 kilométer a hatótávolsága.
A KleinVision soron következő lépése most az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség CS-32-es tanúsítványának megszerzése, amely ahhoz szükséges, hogy feloldják a gyártási darabszámra vonatkozó korlátozásokat. Anton Zajac, a startup társalapítója elmondta, hogy az Aircar motorfejlesztést is kap, melynek segítségével, akár duplája lehet a teljesítmény a mostaninak.
Mindamellet, hogy ez növeli majd az utazósebességet, a fejlesztők reményei szerint lerövidíti a felszálláshoz szükséges távolságot, és növeli a termék biztonságát is. Arról nem szivárgott ki információ, hogy mennyi pénzért cserélt gazdát a licenc.