A Renault, még időben megérezve a változás szelét, 2012-ben megkezdte a tisztán elektromos hajtású autók sorozatgyártását. Akkor a Zoe nevű EV-vel nyitotta meg a sort, de az ilyen irányú fejlesztései egyébként még a két világháború között elkezdődtek, majdnem 90 évvel ezelőtt. 1937-ben megalkotta a brand az első elektromos modelljét a Celtaquatre-t, melyekből a legyártott 35 példány taxiként hasznosult Párizs utcáin.
A második világháború kirobanása azonban hosszú időre megakasztotta az ezirányú fejlesztéseket. További próbálkozások után, az 1990-es években érkezett a Zoom és a Clio elektromos változata, de ezek a koncepcióautók sem érték meg a sorozatgyártást.
A 2012-es Zoe végül sikeres első EV-nek bizonyult, de a 11 éves koncepciót most egy régi klasszikus elektromos hajtású változata követi a sorban. A vállalat már tavaly bejelentette, hogy szeretne egy új Renault 5 szériát gyártani az elektromobilitás jegyében, de csak 2024 február végén fog elérkezni a pillanat, amikor tudunk ezekből vásárolni is. Ezt még csak múlt héten jelentette be a piacvezető francia gyártó, de már meg is jelent szinte minden fontosabb tudnivaló a modellről, és persze az első képek is.
A Renault 5 E-Tech-en két töltőcsatlakozó is található, mindkettő a sárvédőkön. A tisztán elektromos jármű nem kap önálló platformot, a Clióét használja majd, és a további költségkímélés jegyében az alkatrészek 70 százaléka is saját gyártmány lesz. A korábban korábban CMF-B EV néven futó platform most az AmpR Small nevet kapta. Egy olcsóbb, egyszerűbb típustól szokatlan módon többlengőkaros hátsó felfüggesztést kapott az új Reanult EV.
Az új Renault 5 E-Tech egy 52 kWh-s akkumlátorral kerül a piacra, ami nagyjából 400 km-es rendelkezésre állást tesz lehetővé egy töltéssel, de állítólag lesz egy olcsóbb változat is 40 kWh-s akksival. Mind a kettő nagyobb energia sűrűségű lesz, mint amit a Zoékban használtak. Az autó nem lesz olyan hosszú, mint az a korábbi találgatások sugallták. Mindössze 3,92 méteres lesz.
A Renault 5 E-Tech 2024 február 26-án fog debütálni a brand genfi autószalonjában. A típus kezdőára körülbelül 25 000 euró (9 540 000 forint az adó nélkül) lesz.