Minden nemzetnek megvannak a saját szokásai, karakterisztikái, amelyek kifejezetten rá jellemzőek. Ezt persze számtalan szempont szerint vizsgálhatjuk attól függően, hogy mit szeretnénk megtudni a kérdéses népcsoport tagjairól. Ahogy lehet iskolázottsággal, egészséggel, vallási hovatartozással kapcsolatban kutakodni, úgy mérhető az is, hogy hogy használja autóját egy ország lakossága.
Ebből kiindulva végzett átfogó felmérést hazánkban a Chery Group. A számos autóipari leányvállalatot tömörítő cégcsoport egy sor kérdést intézett a kutatásban résztvevő válaszadókhoz az autóhasználat gyakoriságától a szervizelési szokásokig, melyekkel olyan lényeges kérdésekre keresték a választ, hogy mit gondolnak a vezetéstámogató rendszerekről, vagy hogy mennyire fontos nekik a kényelem a vezetés során.
A magyar autósok mintegy 43 százaléka használja járművét iskolába illetve munkába járáshoz, és több mint 20 százaléknyian bevásárolni is így járnak. A kérdésre adott válaszokat érdemes azonban nemek szerinti bontásban is megvizsgálni. Míg a férfiaknak 46 százaléka autóval jut munkába, a nőknél csak 39 százalék ez az arány.
Az ő 26 százalékukkal szemben a férfiaknak csak 18 százaléka jár autóval bevásárolni. A legtöbben a kisközségekben mennek így munkába, hiszen 51 százalékuknál ez az autózás elsődleges funkciója. A 16-59 évesek negyede napi rendszerességgel vezet, míg 15 százalékuk nem ilyen gyakran, de azért hetente többször is volán mögé ül.
A mindennapos vezetők körében a férfiak és a diplomások felülreprezentáltak, a kutatásban részt vevők valamivel több mint harmada azonban soha nem vezet. A válaszadók 11 százaléka úgy szeret vezetni, hogy közben nem zavarja semmi, a többiek azonban többféle forrásból válogatva hallgatnak rádiót (39 százalék) vagy saját lejátszási listát (31 százalék). Utóbbit jellemzően inkább a fiatalok kedvelik.
A magyar autósok két legfontosabb kényelmi szempontja a belső tér kialakítása (37 százalék) és a kezelőapparátus könnyű elérése, logikus elhelyezkedése (34 százalék). A kényelmi extrák a 40-49 évesek számára a legfontosabbak, 42 százalékuknál ez a döntő szempont. Az új intelligens vezetési rendszereket a válaszadók mintegy 10 százaléka tartja fontosnak.
Ezeket alapvetően pozitívan ítéli meg a magyar autó tulajdonosok nagyobb hányada (52 százalék), mint ahogy minden mást is, ami biztonságosabbá teszi a vezetést. 21 százaléknyian azonban úgy gondolják, hogy a vezetés a sofőr feladata, és bár a figyelmeztetést jó néven veszik, azt nem tartják helyes iránynak, ha ezekben a folyamatokban az automatizálás is szerepet kap.
A megkérdezettek 55 százaléka évente legalább egyszer átnézeti az autót szerelővel, és 22 százalék ezt kétszer is megteszi. Ezen sofőrök 63 százaléka férfi, valamint 68 százaléka diplomás. A válaszadók 14 százaléka tartozik abba a könnyelműnek is nevezhető csoportba, akik csak akkor szervizeltetik az autót, ha már nagyon muszáj.