A Hummer márkanevet Európában is ismerjük, de nem véletlen, hogy a katonai terepjárókból minden luxussal felszerelt gépszörnyek igazán az Egyesült Államokban népszerűek. A General Motors családjához tartozó Hummer sokáig egyet jelentett a benzintemető autókkal, a modern idők szele azonban őket is elérte: tavaly novemberben bemutatták az első, teljesen elektromos ajtású modelljüket, a GMC Hummer EV-t.
A General Motors nagy karriert szán a villanyos terepjárónak, amit az is mutat, hogy nem akárkit kértek fel a Hummer EV reklámozására: az NBA és a világ egyik legjobb kosárlabdázójának tartott LeBron Jamest.
A cég most egy váratlan húzással bemutatta legújabb fejlesztését: egy Hummer márkanevű elektromos biciklit - írja az InsideEVs. A GMC az elektromos hegyikerékpárjairól ismert Recon Power Bikes-szal együttműködve fejlesztette ki a GMC Hummer EV All-Wheel-Drive e-Bike nevű kétkerekűt. Jól olvastad kedves olvasó, ez itt bizony egy összkerék-meghajtású bringa, amivel már jó ideje próbálkoztak a különböző gyártók, valahogy mégsem akart megragadni a köztudatban. Hátha a Hummernek most sikerülni fog.
Az első dolog, ami megragadja a szemlélő figyelmét, a két jókora, vaskos gumi, amelyen a bicikli gördül. Erre szükség is van, mivel a bringa folyamatosan 750 wattos teljesítményt képes leadni, de a csúcsteljesítménye az 1200 wattot is eléri. Maximális fokozaton 2,4 kilowatt a teljesítménye, kár, hogy az elektromos kerékpárokra vonatkozó szabályok miatt a maximális sebességét 45 km/h-ban korlátozták.
Ettől függetlenül a villanybringával ugyancsak dinamikusan lehet közlekedni, köszönhetően a már említett összkerékhajtásnak, illetve a háromféle vezetési módnak, amelyek közül az Adrenaline fokozatot választjuk. Emellett két további módban használható a kerékpár: a Traction módban csak az első, míg Cruise módban csak a hátsó kerékbe épített villanymotor gondoskodik a meghajtásról. A terepen való használatot az első villába épített teleszkóp teszi kényelmesebbé. A robbanékony biciklit két hidraulikus tárcsafék állítja meg, ha szükség van rá.
A GMC nem osztotta meg, hogy az elektromos bicikli - amely rövidesen elérhetővé válik a cég szalonjaiban és webshopjában - hatótávja mekkora, ahogy azt sem, hogy mennyi időre van szüksége egy teljes töltéshez, csupán annyit, hogy az akkumulátort le lehet csattintani a vázról, hogy kényelmesebb legyen a használata.
Ami az árat illeti, a bringa drága, de az elektromos kerékpárok világában ez a felső kategória alsó szegmensét jelenti: 3999 dollárért, azaz bő 1,6 millió forintért lehet majd hozzájutni. Összehasonlításként, egy belépő kategóriás elektromos bicikliért mostanában nagyjából 250-300 ezer forintot kell fizetni, de nem ritkák a hétszázezer és egymillió forint körüli árak sem. Ehhez képest, ha valaki egy Hummer EV terepjárót szeretne vásárolni, annak legalább 112 500 dollárt, vagyais több mint 46 millió forintot kell fizetni.