Idén májusban számoltunk be az osztrák Horwin motorgyártó szupergyors töltéssel felszerelt elektromos motorjáról, most pedig azért emlegetjük a nevüket, mert a cég pedig a november 13-án véget ért EICMA 2022 motoros szakvásáron két látványos formatervét osztotta meg az érdeklődő közönséggel - írja a RideApart.
A lap információi szerint a Senmenti 0 és a Senmenti X modellekkel új fejezet nyílik a motorzás és az e-mobilitás világában. A "bio-gépeknek" is nevezett elektromos robogók formatervezésénél kihasználták, hogy a villanyhajtásnak köszönhetően nem kell ragaszkodni a benzinmotorral szerelt kétkerekűeket meghatározó korlátokhoz. Ez látszik is a látványos dizájnokon, azonban nem csak a külsőségek emelik ki a Horwin motorjait a mezőnyből.
A két motort - pontosabban az előbbi elektromos robogót és az utóbbi motort - elképesztő technológiai finomságokkal szerelték fel. A Senmenti 0 karosszériájába ugyanis 30 kamerát és szenzort zsúfoltak be, amelyet egy gépi, mélytanuló (deep learning) algoritmus vezérel. Ennek a rendszernek köszönhetően az elektromos robogó képes felismerni a sofőr használati szokásait, emellett képes elemezni a környezetét és ennek megfelelően állítja be a menettulajdonságokat és a vezetési dinamikát. A biztonságosabb közlekedést önegyensúlyozó technológia is segíti.
Az elektromos robogót a tolvajok ellen a Teslákból is ismert sentry mode védi, amelynek segítségével a tulajdonos bármikor megnézheti, hogy mi történik a gépe körül, ha pedig esetleg ellopnák, a pontos helyzetét is nyomon lehet követni.
A tervezők gondoltak a mai fiatal generációkra is: a robogó fedélzeti számítógépére telepített mesterséges intelligencia ugyanis automatikusan képes szelfiket vagy akár videókat készíteni menet közben, ha úgy ítéli meg, hogy a környezet alkalmas egy látványos fotó elkészítéséhez.
A Senmenti 0-ba olyan vezetőtámogató rendszerek is kerültek, amelyet bármelyik mai moderna utó is megirigyelne: a robogó figyelmeztet, ha ütközés veszélyét érzékeli, van benne holttérfigyelő, kipörgésgátló és a meredek lejtőkön való ereszkedéshez tervezett üzemmód is. További kényelmi szolgáltatás, hogy a szélvédő automatikusan kiemelkedik a karosszériából, ha szükség van rá, a kormány pedig fűthető, amit bizonyára sokan üdvözölnek majd, a téli, hideg hónapok során.
A láthatóan kiforrottabb modell elektromos motorja 2,8 másodperc alatt gyorsítja a robogót álló helyből 100 km/h sebességre, a maximális tempó pedig 200 km/h a Senmenti 0 nyergében. A motor a hátsó kereket hajtja, 600 Nm nyomatékkal, a 16,2 kilowattórás akkumulátor pedig egy töltéssel 300 kilométeres hatótávot nyújt. A robogót egyébként a Tesla Supercharger töltőiről is fel lehet tölteni, körülbelül 30 perc alatt.
Sajnos, a másik modellről, a Senmenti X nevet viselő elektromos motorról már nem osztottak meg ennyi információt, csupán egy videót lehet találni a YouTube-on, amely az EICMA 2022-n készült, ezen a formatervet lehet közelebbről szemügyre venni.
A cég weboldalán ugyanazok az információk szerepelnek, mint a Senmenti O-nál, azonban csodálkoznánk, ha a láthatóan jóval nagyobb, és különlegesebb kialakítású motor ne kapna erősebb hajtásláncot a robogónál.
Bár az utóbbi gép esetében egyértelműen koncepcióról van szó, a Horwin nem közölte, hogy a két modell közül valamelyik kereskedelmi forgalomba kerülne-e, így egyelőre az árakról sem lehet tudni semmit.