Hirdetés

Elektromos formában térhet vissza a Honda legendás sportautója?

|

A japán gyártó meglebegtette, hogy milyen elektromos modelleket dob piacra az évtized végéig.

Hirdetés

A Honda nemrég közzétette, hogy hol áll épp az elektromos autók fejlesztésével, kevésbé szép kifejezéssel élve, a modellpalettája elektrifikációjával - írja a Motor1.com. A prezentáció során képeket nem mutattak, csupán egy titokzatos ábrából lehet következtetni arra, hogy mivel készülhetnek a japán márkánál. Ez persze lehet merő spekuláció is, minden esetre a sziluettek egyike egybevág egy tavalyi pletykával.

Mielőtt továbbmennénk: a pletyka tárgya a cég 1984-ben bemutatott kupéja, a Honda NSX, amelyet az amerikai piacon Acura NSX néven forgalmaztak. Az első generáció 1990-től került tömeggyártásba, az utolsó modellek 2005-ben gördültek le a futószalagról. Ezután hosszabb szünet következett, mert ugyan 2007 decemberében bejelentették, hogy 2010-re megérkezik az NSX következő generációja, a cég gyászos anyagi helyezete miatt azonban ezt elnapolták. Végül 2016-tól lehetett megvásárolni az elképesztő, 573 lóerős járgányt, amelyet egészen az idei évig gyártottak.

A Honda NSX a kilencvenes évek egyik álomautója volt (Fotó: Honda)
A Honda NSX a kilencvenes évek egyik álomautója volt (Fotó: Honda)

A Honda NSX a kilencvenes évek egyik álomautója volt (Fotó: Honda)

Tavaly augusztusban érkezett a hír, hogy a Honda nyugdíjazza az NSX-et, azonban Jon Ikeda, az Acura alelnöke már akkor igyekezett megnyugtatni a kedélyeket.

Ha megfigyelik, akkor állunk elő egy új NSX-szel, ha nagyon mondani szeretnénk valamit. Az első generáció benzines volt, a második hibrid. Lesz még egy változat...

- mondta akkor Ikeda a The Drive-nak nyilatkozva. Bár azt nem volt hajlandó megerősíteni, hogy egy tisztán elektromos modellről lehet szó, azonban, a lap szerzője szerint kajánul mosolygott, amikor ezt megkérdezték tőle.

A 2016-ban bemutatott második generáció már nem ért fel a nagy elődhöz, ami az eladási statisztikákat illeti (Fotó: Honda)
A 2016-ban bemutatott második generáció már nem ért fel a nagy elődhöz, ami az eladási statisztikákat illeti (Fotó: Honda)

A 2016-ban bemutatott második generáció már nem ért fel a nagy elődhöz, ami az eladási statisztikákat illeti (Fotó: Honda)

Itt térhetünk vissza az említett prezentációhoz, amelynek a vonatkozó diáján az áll, hogy 2030-ra a Honda több mint kétmillió elektromos autót szeretne értékesíteni, illetve, hogy az évtized végére 30 villanyhajtású modellt fognak bemutatni.

Árulkodó forma: a jobb szélső autóról azt gyanítják, az elektromos Honda NSX-et takarhatja (Fotó: Honda)
Árulkodó forma: a jobb szélső autóról azt gyanítják, az elektromos Honda NSX-et takarhatja (Fotó: Honda)

Árulkodó forma: a jobb szélső autóról azt gyanítják, az elektromos Honda NSX-et takarhatja (Fotó: Honda)

A képen látható sziluettek alapján jut majd minden jűrműosztálynak, a városi kompaktoktól az SUV-ken át a pickupokig. A kép jobb szélén pedig egy árulkodó külsejű, kifejezetten kupéformájú autó látható, amiből a Motor1 szakértői arra következtetnek, hogy ez lehet a Honda NSX elektromos változata.

Ez lehet az elektromos Honda NSX? (Fotó: Honda)
Ez lehet az elektromos Honda NSX? (Fotó: Honda)

Ez lehet az elektromos Honda NSX? (Fotó: Honda)

A márka európai rajongóit csupán az szomoríthatja el kissé, hogy a cég az elektromos autóival főleg az észak-amerikai, a kínai és a japán piacot célozná meg. A Honda magyarországi képviselete a Zöld Pálya kérdésére megerősítette, hogy egyelőre sajnos Európába ezekből egyik sem érkezik majd, így, akinek egy új NSX-re fáj a foga, kénytelen lesz másik kontinensről megoldani a beszerzést.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)