Újabb japán autómárka szállt be az önvezető autók fejlesztésébe. Tegnap a Nissan robottaxi-fejlesztéséről számoltunk be, ma pedig a Hondán a sor, amely egy, az eddigiektől eltérő irányt követve próbálná előzni a versenytársakat.
Míg ugyanis az olyan cégek, mint a Google anyavállalata alá tartozó Waymo, vagy a General Motors rengeteg pénzbe kerülő robottaxi-cége, a Cruise létező autókat alakítanak át önvezető technológiákkal, a Honda egy teljesen új járműtípus fejlesztésébe fogott - írja az Electrek.
A lap információi szerint a Honda CI Micro-Mobility elnevezésű önvezető járművek leginkább különös dizjánú golfautókra emlékeztetnek, amelyeket a japán cég olyan felhasználóknak szán, akiknek nincs jogosítványuk, tehát nem tudnak, vagy esetleg nem is akarnak megtanulni vezetni. Főleg az idősebbeket és a Z-generáció tagjait célozzák majd meg a robottax-iszolgáltatással, amely várhatóan az évtized végére állhat üzembe.
A kétségtelenül kissé bonyolultnak tűnő név helyett CiKoMa-ként is emlegetett járműveket a Honda mikromobilitási eszköznek is nevezi, amelyeket főleg a nagyvárosokban vetnének be. Az elektromos motorral felszerelt kisautók különlegessége, hogy mesterséges intelligencia (AI) mellett úgynevezett kooperatív intelligenciát (CI) is használnak majd a közlekedés során.
Emellett olyan innovatív technológiákat is fejlesztenek hozzá, mint a térkép nélküli tájékozódás. Míg más autógyártók modelljeiben komoly földrajzi adatbázisok segítik a navigációs rendszereket, a Honda CiKoMa, a cég reményei szerint úgy lesz képes a tájékozódásra, hogy kamerái segítségével egyszerűen felismeri a külvilág jellegzetes objektumait, épületeket, kereszteződéseket vagy például hidakat. Azaz, úgy fog tájékozódni, mint egy olyan sofőr, aki a navigációs szoftver használata nélkül képes eligazodni a számára ismerős környéken.
Ezen felül olyan kommunikációs rendszer is készül hozzá, amely "az emberhez hasonlóan képes lesz értelmezni a szavakat és a gesztusokat, de saját javaslatokat is tesz majd" az utasoknak.
A Honda novemberben kezdi el a CiKoMa első tesztjeit, jövő tavasszal pedig már demonstrálni is szeretnék a technológiát, amely várhatóan 2030 körül kezdheti meg az éles üzemet.
A Honda HRV e:HEV kompakt SUV-ját nemrég a Zöld Pályán is teszteltük, illetve itt írtunk róla, hogy a cég a Sony-val alapított közös vállalkozást, utóbbi elektromos autójának kifejlesztésére.