A repülésnek óriási a környezeti terhelése, ráadásul még a mai napig meglehetősen sok idő kell hozzá: Európából Ausztráliába például nagyjából 20 óra alatt lehet eljutni utasszállító repülővel - írja a The Next Web.
Ezen változtatna a svájci Destinus startup, amelynek különleges repülőgép-prototípusa mindössze négy óra alatt lenne képes teljesíteni a távot. A jelenleg még fejlesztés alatt álló, de már letesztelt Eiger nevű modell sebességét még jobban illusztrálja, ha azt írjuk, hogy a New York és London közti, 5570 kilométeres távolságot mindössze másfél óra alatt képes letudni, ami nagyjából annyi, mint Budapestről lejutni Zamárdiba autóval.
A Denstinus mögött az orosz származású fizikus és vállalkozó, Mihail Kokorics áll, akinek előrejelzése szerint a Destinus már a 2020-as évtized vége előtt szolgálatba állíthatná az első, 25 utas szállítására alkalmas, 7500 kilométeres hatótávú, hidrogénhajtású repülőjét. Ezt nagyobb, akár 100 utas befogadására képes gépek követnék.
A cég az elmúlt években már tesztelgette az Eigert, tavaly pedig egy München melletti repülőtérről felszállva sikeres tesztrepülést hajtottak végre vele. A jelentős sebesség elérése érdekében a Destinus gépei egyébként a mostani utasszállítóknál lényegesen magasabban, körülbelül 50 kilométeres magasságban repülnének. Ez a régió már nagyon közel van a Föld légkörének a széléhez, emiatt kisebb a légellenállás is, ami növeli a hatótávot.
A hidrogénhajtású repülőgépek fejlesztése még gyerekcipőben jár, tavaly írtunk a német kormány egyik projektjéről, ami világelsőként tenné lehetővé a zéró emissziós légi utasszállítást. A hidrogén-technológia terjedése pedig a Hindenburg katasztrófája miatt megszűnt léghajózást is új alapokra helyezné.