Az elektromos autók terjedésével egyre-másra jelennek meg azok a cégek, amelyek egyre durvább teljesítményt próbálnak kisajtolni saját, kis szériás, jellemzően felháborítóan drága gépeikből. Ilyen például a több mint nyolcvan év után visszatérő spanyol Hispano Suiza 1100 lóerős Carmen Boulogne elektromos modellje, de említhetjük az 1914 lovas Rimac Neverát - amelynek épp a napokban kezdődik a sorozatgyártása - vagy a szerényen csak a világ legerősebb elektromos autójának címét jelenleg birtokló Deus Vayanne-t, amely 2200 lóerővel szaggatja majd az aszfaltot, ha 2025-ben megjelenik majd.
Mint látható, a fenti gépekben közös pont az elképesztő teljesítmény, a horribilis árcédula, illetve az a tény, hogy többségük egyelőre csak terv vagy legfeljebb prototípus formájában létezik - kivéve a horvát csodagyerek Mate Rimac cége által fejlesztett Neverát.
A Hennessey különleges kialakítású hiperautóval csavarná el a szupergazdagok fejét
(Fotó: Hennessey Special Vehicles)
Ebbe a sorba áll most be az amerikai Hennessey, amely korábban izomautó-tuningban utazott, 2011-ben pedig bemutatta első sajt modeljét, a javarészt a Lotus Exige-re épülő Hennessey Venom GT-t. 2020-ban előálltak a Henessey Venom F5-tel, amely már teljesen saját szénszálas karosszériát kapott, 6,6 literes motorja pedig 1817 lóerős teljesítményre volt képes.
A motor1.com számolt be róla, hogy a Hennessey nemrég megszellőztette legfrissebb tervét, amely szerint egy nem hétköznapi elektromos hiperautón dolgoznak a cég mérnökei. A titokzatos Project Deep Space projektnév alatt készülő gép egy impozáns túraautónak (grand tourer) tűnik, amelyben egészen különleges mérnöki megoldásokat alkalmaztak.
Két sirályszárnyas ajtó, négy ülés, hat kerék (Fotó: Hennessey Special Vehicles)
Kezdjük azzal, hogy bár négyüléses autóról van szó, már az ülések elrendezése is szokatlan: Az 1+2+1 konfiguráció azt jelenti, hogy a sofőr egyedül ül elől, középen, mögötte egymás mellett két utasülés található, ezek mögé pedig egy harmadik utasnak szánt ülést is beszorítottak.
További különlegesség a sirályszárnyas ajtó, amely mostanában újra kezd divatba jönni: az elektromos autóként feltámadó DeLorean is hasonló ajtómegoldással csábítja a vásárlókat, nemrég pedig a kaliforniai Drako Motors mutatta be 1200 lóerős luxuskupéját, a Drako GTE-t, amely szintén ilyen ajtómegoldást kapott. Ugyanitt muszáj megemlíteni a Tesla Model X-et is, amelynek hátsó ajtaja nyílik hasonlóan.
A Hennessey Project Deep Space azonban még egy lapáttal rátesz a furcsaságok sorára: az autó a közzétett tervek szerint hatkerekű lesz, ugyanis látszólag hátra, az utastér mögé egyből két tengely is került. A cikkbe ágyazott videón elhangzik, hogy hasonlót korábban csak versenyautóként lehetett látni: a Tyrell és a Williams csapatok próbálkoztak ezzel a megoldással, amit hamar be is tiltottak, mivel túl gyorsak voltak a mezőnyhöz képest.
A Hennessey is valami ilyesmivel próbálokzik: a koncepciórajzra firkantott megjegyzések szerint az kocsit - más elektromos autókhoz hasonlóan - a kerékbe épített villanymotorok mozgatják majd, így tehát 4 helyett 6 villanymotor kerül bele, ami 50 százalékkal jobb tapadást is jelent a két extra kerék miatt. Erre szükség is lesz, ha el akarják érni a cég egyik célját: egy több mint 2000 lóerős teljesítményű hiperautót.
A cég további célja, hogy átvegyék a világ leggyorsabb, sorozatgyártásban készülő autójának címét a már említett Deustól, a tervek szerint ugyanis a Project Deep Space csúcssebessége 322 km/h lehet. Emellett komoly akkumulátorral is készülnek, ugyanis azt ígérik, a luxus-túraautó egy töltéssel szűk 1000 kilométert (620 mérföld/992 kilométer) tud majd megtenni.
Az ambiciózus tervvel a cég a világ egyik legszebb és legnagyobb luxusautójának, a közel 6,5 méteres, 1927-ben bemutatott Bugatti Royale-nak a modern változatát szeretné létrehozni, amelynek "nagyobb hatótávja van, mint amennyi ma elérhető". Bár ez jelenleg így van, ahogy még tavaly novemberben írtuk: a Tesla konkurensének készülő kanadai Trouvé már 2023-ban leszállítaná az első, 1000 kilométeres hatótávú elektromos autókat, így ezt a kijelentést lehet, hogy módosítania kell majd a Hennessey PR-osainak, az ő autójuk bemutató változata ugyanis valamikor 2024-ben készülhet el.
A sorozatgyártás kifejezést azért enyhe túlzásnak érezzük, lévén csak 105 darab készül majd a Project Deep Space autóiból. Igaz, ennél több valószínűleg nehezen találna gazdára, mivel egy-egy darabért várhatóan hárommillió dollárt, azaz jelenlegi árfolyamon szűk 1,2 milliárd forintot kell majd fizetni.