Hirdetés

Hazai tesztpályán bizonyíthat az elektromos Ikarus busz

|

A villanyhajtású buszt Magyarországon kívül már Európa több országában is használják.

Hirdetés

Az általunk is megjárt ZalaZONE Járműipari Tesztpályán vizsgálják a tisztán elektromos hajtású Ikarus 120e fogyasztási adatait. A buszt korábban a német Busplaner szakmai magazin beválogatta az idei innovációs díjának közönségszavazásába is, a 12 méteres, "szóló" villanybuszok kategóriájában.

A mostani tesztre azért is került sor, mert az elektromos járműveknél, így természetesen a buszoknál is az egyik legfontosabb adat a jármű fenntarthatósága, azaz az üzemeltetési költségeinek és a környezetterhelési jellemzőiknek az összehasonlítása.

Az Ikarus 120e-vel a magyar buszgyártó visszatérhet a világ élvonalába (Fotó: Ikarus)
Az Ikarus 120e-vel a magyar buszgyártó visszatérhet a világ élvonalába (Fotó: Ikarus)

Jelenleg a adott járműtípusok fogyasztási (üzemanyag / villamos energia) adatainak meghatározását a TÜV Rheinland-KTI Kft. által fejlesztett JML 16 eljárás, valamint a hasonló UITP SORT protokoll alapján végzik. Utóbbi az úgynevezett "Standardized On Road Testcycle" (SORT), azaz a szabványosított közúti mérési eljárás, amely 3 különböző vezetési ciklust definiál, 12, 18 és 25 km/h órás átlagos sebességgel, különböző megálló-távolságokkal.

Hirdetés

2017 óta ezt a tesztciklust már elektromos buszok fogyasztás- és hatótávolság mérésénél is alkalmazzák, így a ZalaZONE tesztpályán most zajló Greentech konferencia keretében bemutatott Ikarus 120e elektromos busz kapcsán is: a TÜV Rheinland-KTI Kft. egy pályabejárással egybekötve, valós körülmények közötti rövid demonstráció keretében mutatta be a buszon utazók számára a tesztelési eljárást. A teszteredmények kiértékelése a következő hetekben várható.

Az Ikarus, amelynek első két elektromos autóbusza már forgalomba is állt Székesfehérváron, szeretne visszatérni a buszgyártás élvonalába. A villanyhajtású járműveiket ugyanis nem csak Magyarországon, hanem például Németországban és Lengyelországban is használják a közösségi közlekedéssel foglalkozó szolgáltató cégek.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)