A Cannes-ban zajló filmfesztivál vendégei egy egészen különleges vízi járművel is utazhatnak, amelynek fedélzetén ráadásul nem kell szégyenkezniük a körynezetszennyezés miatt, ugyanis az Icon nevű, tisztán elektromos üzemű hajó lelke három villanymotor, amelyek a ma már nem gyártott BMW i3-ból származnak.
A német gyártó még tavaly jelentette be, hogy tíz év után elköszönnek a meghökkentő külsejű kisautótól, az új i3 már egészen máshogy néz ki: egy hagyományos szedán lesz.
Térjünk azonban vissza az Iconhoz, amelynek további különlegessége, hogy szárnyashajó módjára, a vízből kiemelkedve közlekedik, ami hatékonyan csökkenti a közegellenállást, így akár 80 százalékkal kevesebb energiát igényel a hajó mozgatása, mint a "szárnyak" nélkül.
A három i3 motor csaknem 45 km/h, azaz 24 csomó cirkáló sebességre tudja felgyorsítani a hajót, de ha szükség van rá, akár az 56 km/h (30 csomó) csúcssebességre is képes. A 240 kilowattórás akkumulátor 50 tengeri mérföldes, azaz 92,6 kilométeres hatótávot tesz lehetővé.
A hajó 13,15 méter hosszú, azaz nagyjából egy városi busszal hasonlítható össze a mérete. A háromszög alakú hajótest szélessége a hátsó részen eléri a 4,5 métert. A BMW Designworks által megálmodott utasteret óriási ablakok zárják közre, ahonnan az utasok gyönyörködhetnek a kilátásban.
A kapitány a legmodernebb eszközökkel vezérelheti a hajót, amelynek kezelőfelülete a BMW iDrive rendszerét idézi. A különféle információk egy 32 hüvelykes, 6K felbontású érintőképernyőn jelennek meg, de a hatótávval, illetve a várható időjárással kapcsolatos információkat akár hangvezérlés segítségével is lekérdezheti a kapitány.
Egyelőre nincs tervben az Icon sorozatgyártása, a BMW azonban azt reméli, hogy a cannes-i bemutató felkelti a lehetséges vásárlók érdeklődését.
Nem ez az első szárnyas megoldás az elektromos hajtású hajók világában: a svéd Candela a szintén svéd Polestarral közösen fejlesztett egy saját változatot, igaz, az inkább motorcsónaknak tekinthető.