Hirdetés

Elektromos hiperautó döntötte meg a közúti gyorsulás rekordját

|

A limitált szériás jármű speciális ventilátorokkal tapasztja magát az úthoz.

Hirdetés

Valószínűleg csak kevesen kapják fel a fejüket a McMurtry Spéirling neve hallatán, holott egészen kivételes képességű járműről van szó. Az InsideEVs számolt be róla, hogy a 2016-ban alapított brit manufaktúra együléses, tisztán elektromos hajtású koncepcióautója megdöntötte a közúti használatra alkalmas autók gyorsulási rekordját.

Az 1000 lóerős elektromos autóval ugyanis 1,4 másodperc alatt tudta teljesíteni a 0-100-as sprintet a Carwow használtautó-kereskedő weboldal munkatársa, Mat Watson. Összehasonlításként a Bentley első elektromos autójának másfél másodperc kell majd ehhez a mutatványhoz, amit a gyáriak is annyira durvának éreztek, hogy elektronikusan limitálhatóvá tették a gyorsulást. A most felállított rekordot a Tesla Roadster második generációja döntheti majd meg, amely egy speciális sugárhajtómű segítségével bő egy másodperc alatt lesz majd képes elérni a százas tempót.

A McMurtry Spéirling nem viccel (Fotó: McMurtry Automotive)
A McMurtry Spéirling nem viccel (Fotó: McMurtry Automotive)

A Spéirling egy rendkívül kisméretű autó, amelynél, az elképesztő gyorsulás miatt óriási leszorítóerőre is szükség volt. A Forma-1 autóinál ezt hatalmas légterelő szárnyakkal érik el, a Spéirling tervezői azonban különleges ventilátorokat alkalmaztak inkább, amellyel az autó valósággal "rászívja" magát az úttestre, amely felett száguld.

Hirdetés

A gyorsulási versenyeken gyakori, úgynevezett negyedmérföldes távot Watson 7,97 másodperc alatt tudta teljesíteni, ami gyorsabb volt, mint a McMurtry saját tesztpilótájának eddigi leggyorsabb ideje. A szakember egy picit el is szédült a sprint végére, amit nem csodálunk.

A Spéirlinget egyébként főként versenypályán történő használatra szánják, mivel azonban engedélyt kapott a közúti közlekedésre is, a "saját lábán" tud eljutni a versenyzésre tervezett aszfaltcsíkokig.

Versenypályára szánják, de közúton is közlekedhet (Fotó: McMurtry Automotive)
Versenypályára szánják, de közúton is közlekedhet (Fotó: McMurtry Automotive)

Attól sem kell félni, hogy túl sok jönne szembe az autóból, ugyanis limitált példányszámban készül, ráadásul, aki szeretne egyet beállítani a garázsába, annak 1,22 millió dollárt, azaz bő 467 millió forintot kell majd kifizetnie.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)