Valószínűleg csak kevesen kapják fel a fejüket a McMurtry Spéirling neve hallatán, holott egészen kivételes képességű járműről van szó. Az InsideEVs számolt be róla, hogy a 2016-ban alapított brit manufaktúra együléses, tisztán elektromos hajtású koncepcióautója megdöntötte a közúti használatra alkalmas autók gyorsulási rekordját.
Az 1000 lóerős elektromos autóval ugyanis 1,4 másodperc alatt tudta teljesíteni a 0-100-as sprintet a Carwow használtautó-kereskedő weboldal munkatársa, Mat Watson. Összehasonlításként a Bentley első elektromos autójának másfél másodperc kell majd ehhez a mutatványhoz, amit a gyáriak is annyira durvának éreztek, hogy elektronikusan limitálhatóvá tették a gyorsulást. A most felállított rekordot a Tesla Roadster második generációja döntheti majd meg, amely egy speciális sugárhajtómű segítségével bő egy másodperc alatt lesz majd képes elérni a százas tempót.
A Spéirling egy rendkívül kisméretű autó, amelynél, az elképesztő gyorsulás miatt óriási leszorítóerőre is szükség volt. A Forma-1 autóinál ezt hatalmas légterelő szárnyakkal érik el, a Spéirling tervezői azonban különleges ventilátorokat alkalmaztak inkább, amellyel az autó valósággal "rászívja" magát az úttestre, amely felett száguld.
A gyorsulási versenyeken gyakori, úgynevezett negyedmérföldes távot Watson 7,97 másodperc alatt tudta teljesíteni, ami gyorsabb volt, mint a McMurtry saját tesztpilótájának eddigi leggyorsabb ideje. A szakember egy picit el is szédült a sprint végére, amit nem csodálunk.
A Spéirlinget egyébként főként versenypályán történő használatra szánják, mivel azonban engedélyt kapott a közúti közlekedésre is, a "saját lábán" tud eljutni a versenyzésre tervezett aszfaltcsíkokig.
Attól sem kell félni, hogy túl sok jönne szembe az autóból, ugyanis limitált példányszámban készül, ráadásul, aki szeretne egyet beállítani a garázsába, annak 1,22 millió dollárt, azaz bő 467 millió forintot kell majd kifizetnie.