Hirdetés

Kifejezetten Európa útjaira tervezték az új, elektromos Ford Explorert

|

A méretes amerikai SUV tisztán elektromos hajtású változata kisebb, kompaktabb és stílusosabb lett.

Hirdetés

Amikor tavaly teszteltük a Ford Explorer terepjárót, gyorsan egyértelművé vált, hogy az Európa felől nézve döbbenetesen nagy, az USA irányából tekintve viszont közepes méretű autóval jó móka a közlekedés, feltéve, hogy a tankolással nem nekünk kell foglalkozni. A csaknem két és fél tonnás barátságos behemótnak ugyanis elég komoly az étvágya, ami napjainkban komoly tényező.

Nem csak emiatt jó hír, hogy az amerikai márka nemrég bemutatta a kifejezetten Európa útjaira tervezett és Európában is gyártott, immár tisztán elektromos hajtású Ford Explorert.

Az Európában gyártott elektromos Ford Explorer kisebb és kompaktabb a plug-in hibrid változatnál (Fotó: Ford)
Az Európában gyártott elektromos Ford Explorer kisebb és kompaktabb a plug-in hibrid változatnál (Fotó: Ford)

Bár a Ford már a Mustang Mach E-vel bejelentkezett az elektromos autók bulijába, az első benyomás pedig kifejezetten jól sikerült, mégis a most bemutatott Exploreré a megtisztelő feladat, hogy kitapossa a Ford márka teljes európai megújulásához vezető utat. A közepes méretű crossover két üléssorában öt utas fér el, az autót pedig bőségesen felszerelték mindennel, amire egy családnak szüksége lehet egy kalandos kiránduláson.

Hirdetés

A Németországban tervezett és gyártott, tisztán elektromos hajtású Explorer megújult digitális élményt is kínál, biztosítva utasainak, hogy menet közben is mindig kapcsolatban lehessenek a külvilággal, és a lehető legkényelmesebben utazzanak. Ezt olyan megoldások szolgálják, mint a SYNC Move hatalmas méretű, mozgatható képernyője, a hálózatba kapcsolt szórakoztató rendszer az utastérhez szabott hifivel, a vezeték nélküli app-integráció és a fejlett vezetéssegítő technológiák.

A Ford Explorer érintőkpernyője mozgatható, hogy mindig a legjobb szögben láthassa a sofőr (Fotó: Ford)
A Ford Explorer érintőkpernyője mozgatható, hogy mindig a legjobb szögben láthassa a sofőr (Fotó: Ford)

A kalandra kész dizájn és az öt üléssel is 470 literes csomagtér révén a Ford legújabb elektromos autója tökéletes társ a városi és vidéki felfedező utakhoz. A vezető és az első utas közé beépített 17 literes konzoldobozban akár egy 15 colos laptop is elfér, de a középkonzol egy értékmegőrző rekeszt is rejt, a csomagtérajtó pedig kézhasználat nélkül nyitható.

A rokonság hátulról a legszembetűnőbb, innen hasonlít a legjobban az elődre (Fotó: Ford)
A rokonság hátulról a legszembetűnőbb, innen hasonlít a legjobban az elődre (Fotó: Ford)

A futurista külső stílushoz remekül illik az ultramodern utastér, amelynek prémium burkolatai, formás sportülései és kifinomult soundbar-stílusú hangszórói sokkal inkább emlékeztetnek egy forradalmian újszerű tanulmányautóra, mint egy családi járműre. A komfortos utazást még kellemesebbé teszi, hogy az akkumulátor nagyon gyorsan, mindössze 25 perc alatt feltölthető 10-ről 80 százalékra, és ehhez jövőre már 500 ezer töltőállomás áll rendelkezésre Európában.

Az Explorer az izgalmas elektromos Fordok új családjának első tagja. Felfedezhetők benne amerikai tradícióink, de Kölnben gyártjuk európai vásárlóinknak, készen a nagy kalandokra, és csordultig töltve mindennel, amire csak szükség lehet a kellemes napi használathoz

- mondta Martin Sander, a Ford Model e Európa vezérigazgatója.

A Ford elektromos forradalmának élharcosa, a tisztán elektromos hajtású Explorer a vállalat első olyan elektromos modellje, amit az új Ford Kölni EV Központjában gyártanak. A Ford tavaly jelentette be, hogy 2030-ra egy teljesen új, tisztán elektromos hajtású személyautó-portfóliót mutat be az európai piacon.

Hűtőrács helyett úgynevezett pajzs fedi az elektromos Explorer orrát (Fotó: Ford)
Hűtőrács helyett úgynevezett pajzs fedi az elektromos Explorer orrát (Fotó: Ford)

Az áramvonalas karosszéria hűen tükrözi a Ford ikonikus amerikai SUV-modelljének szellemiségét és magabiztos stílusát, ám a dizájnerek ezt az új elektromos korszakhoz hangolták, aminek leglátványosabb jele, hogy a hagyományos hűtőrács helyett egy 'pajzs' díszíti az autó orrát.

A SYNC Move szórakoztató és információs rendszer² hibátlan konnektivitást biztosít az utasok számára; mozgatható 15 colos érintőképernyője könnyedén csúsztatható fel-le, mögötte pedig egy értékmegőrző található, ahol az értékes dolgok rejtve maradnak a kíváncsi tekintetek elől. Egy másik rekeszben - ami egyben vezeték nélküli töltőként⁴ is szolgál - elfér két nagyméretű okostelefon, és a SYNC Move vezeték nélküli kapcsolatot kínál az Android Auto és az Apple CarPlay rendszereken keresztül.

Az autó akár útközben, akár otthon könnyen és gyorsan feltölthető. Az Explorer segít megtalálni a legkényelmesebb töltőállomásokat, otthon pedig úgy ütemezhető a töltés, hogy az a kedvezőbb áramtarifák időszakára essen, és a tulajdonost már teljesen feltöltött akku és előre felmelegített utastér és akkummulátor várja a reggeli indulásnál.

Az Explorer rengeteg olyan megoldást rejt, amelyek garantálják, hogy a vezető és utasai ugyanolyan frissen érkezzenek meg úticéljukhoz, mint ahogy elindultak otthonról. A páratlan komfortot biztosító alapfelszereltségben olyan tételek szerepelnek, mint a fűthető első ülések és kormánykerék, a masszázs vezetőülés, vagy a klímaberendezés, amellyel a vezető és az első utas egymástól függetlenül beállíthatják a számukra kellemes hőmérsékletet. Már maga a beszállás is kényelmes a kulcs nélküli ajtónyitásnak köszönhetően, extraként pedig megrendelhető a kézhasználat nélkül nyitható csomagtérajtó, ami nagyon praktikus, amikor az ember keze tele van sportfelszereléssel; ilyenkor elég meglendíteni a lábat a hátsó lökhárító alatt, és a csomagtér már fel is tárul.

A modern vezetéssegítő rendszerek némelyikét most először mutatja be Európában a Ford: a Sávváltó Asszisztens az indexkar megnyomása után finoman és biztonságosan átkormányozza az autót a szomszédos sávba, a Biztonságos Kiszállás Asszisztens pedig jelzi, ha az ajtó nyitásakor éppen egy kerékpáros közelít az autó mögött.

A biztonságra egy rakás szenzor figyel, amelyek körbeölelik az autót (Fotó: Ford)
A biztonságra egy rakás szenzor figyel, amelyek körbeölelik az autót (Fotó: Ford)

A vásárlók mától virtuális Explorer tesztvezetésen is részt vehetnek, különböző izgalmas környezetekben próbálva ki az autót asztali vagy mobil eszközeiken.

Az Explorer két, gazdagon felszerelt változatban (Explorer és Explorer Premium) lesz kapható, az autó iránti érdeklődést már mától lehet regisztrálni, várhatóan szeptembertől lehet majd megrendelni, a tervek szerint 45.000 euró alatti belépő áron. Az első autók jövő év elején megérkezhetnek a magyar márkakereskedésekbe.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)