A Fiat a Stellantis-csoport tagja, akárcsak a Citroën, így egyből érthetővé válik, miért a francia gyártó egyik formatervét használja fel az olasz gyártó, egyik legismertebb modelljének újra élesztésére. Az InsideEVs írta meg ugyanis, hogy 1955 után ismét visszatérhet a Fiat Topolino, amely annak idején az első Fiat 500-as modell beceneve volt. A szó maga egyébként egérkét jelent, de Olaszországban így becézik Mickey Mouse-t is.
Az eredeti Fiat Topolino 1936 és 1955 között készült (Fotó: Wikipedia)
Az olasz márka most a Citroën Ami városi kisautót öltöztetné át és dobná piacra Fiat Topolino néven. Érdekesség, hogy az Ami maga is egy régebbi modell nevét viseli, amelyet 1961-1978 között gyártottak.
A Citroën Ami 2019-ben bemutatott koncepció-változata (Fotó: Citroën)
Új változatát 2019-ben mutatták be koncepcióautóként, 2020 óta pedig elektromos városi kisautóként kínálják. Pontosabban miniautóként - vagy mopedautóként - amelynek maximális sebessége 45 km/h és amelyet Franciaországban, 14 év felett bárki vezethet, jogosítvány nélkül - szerencsére a KRESZ-vizsgához hasonló oklevél azért kell hozzá.
A Citroën Ami-t a Free2Move autómegosztó hálózatában is használják, 2021 novemberétől Opel Rocks-e néven is kapható, a német márka ugyanis szintén a Stellantis-csoport tagja.
A Fiat Topolino legfeljebb 45 km/h sebességre lesz képes (Fotó: Citroën)
A Topolinóról egylőre túl sokat nem árultak el, így valószínűsíthető, hogy a Citroën Amihoz hasonlóan 2,41 méter hosszú lesz és várhatóan ugyanazt a 8 lóerős (6 kilowattos) motort kapja meg, mint a francia változat. A kisautó 5,5 kilowattórás akkumulátorcsomagja egy feltöltéssel 75 kilométeres hatótávot tesz lehetővé (WLTP-adat).
A Fiat verziójából készül majd személyszállító és kishaszongépjármű változat, sőt, egy vászontetős kabrió változatot is ígérnek belőle.