A Toyota jelenleg a legnagyobb autógyártó a világon. 20 autót gyártanak le egy perc alatt, évente közel 9 millió járművet gyártanak és értékesítenek csak a Toyotából, de a brandhez tartozik a Lexus és a Daihatsu is. Ezek a számok viszont az összes eladott modellre vonatkoznak, a tisztán elektromos autók eladási statisztikájában csak a 29. helyen áll a cégóriás.
Ez különös, főleg annak tükrében, hogy az 1992-es Föld Charta aláírása után ők kezdték még az ezredforduló előtt, 1997-ben az első hibrid üzemű autó, a Prius sorozatgyártását és forgalmazását. Mostanra viszont az ev-járművek piacán a Tesla és a Wolksvagen mellett már csak néhány új kínai márka fér fel a ranglista első helyeire.
Egyébként a Toyota nem sok ev-modellt fejlesztett ki ez idáig. A három SUV (C-HR, bZ4X és Lexus UX) és a haszongépjármű-család, a Proace, nem sok ahhoz képest, hogy más gyártók akár tucatnyi elektromos típust is piacra dobtak ugyanebben az időszakban.
Azért is furcsa, hogy így alakult, mert a Toyota nyitotta meg az utat a technológiában a teljesen elektromos modellek kifejlesztése irányába. Ők gyártottak elsőként nagy teljesítményű akkumulátorokat, és építettek be elektromos hajtásláncokat modelleikbe.
Ennek ellenére nem érdemes leírni a márkát, elvégre globálisan sok helyen megőrizték piacvezető pozíciójukat, és 2026-ra jelentős innovációt is ígértek az elektromos modellek fejlesztése terén. Ha lehet hinni a terveiknek, addigra akár 600 km-t is megtehetünk modelleiken egy töltéssel és 2028-re ez a szám elérheti a 900 km-t is.