Lehet azon vitatkozni, hogy a tisztán elektromos autók gyártása és fenntartása valóban olyan környezetbarát-e, mint azt az ágazatban érdekeltek szeretnék láttatni, az viszont már szinte bizonyos, hogy belátható időn belül le fogjuk cserélni a belső égésű motorral működő járműveket erre a technológiára. A jelenleg érvényben lévő uniós előírás 2035 után már nem enged forgalomba hozni új, belső égésű motorral hajtott autókat, a németek által kiharcolt kivétellel, ami végső soron előrejelzi az elektromos hajtás jövőbeni monopol helyzetét.
A technológia egyébként rengeteget fejlődött az elmúlt két évtizedben, sokat javítottak a fejlesztések az EV-k teljesítményén, ami kezdetben komoly vesszőparipája volt a fosszilis üzemanyaggal működő járművek mellett kardoskodóknak.
Ami viszont továbbra is egy fejlődésre szoruló terület és sokakat el is riaszt az elektromos autózástól, az a járművek sok esetben viszonylag rövid hatótávja. A legtöbb típusnál a használt akkumlátor típusától és erősségétől függően 250-400 km körül van ez az érték, de az ilyen szempontból jobbnak számító modellek sem mennek sokkal többet 500 km-nél egy töltéssel.
A kínai EV-gyártó NIO új ET7-ese már a 2021 végi bemutatón azzal az ígérettel debütált, hogy a modellel akár 1000 km-t is lehet menni, mielőtt lemerülne. Ezt most a céget alapító és vezető William Li egy 14 órás dokumentált úttal igazolta, melynek során 1044 km-t haladt egy töltéssel úgy, hogy az akkumulátorban még maradt 3 százaléknyi töltés.
Az egész utat élőben közvetítették a közösségi oldalakon múlt vasárnap. Az út során Li elmesélte, hogy már korábban is rendeztek hivatalos tesztet az akkor 1145 km-es távot megtevő autóval, ami hivatalosan is rekordnak számít. A mostani nyilvános demonstráció alkalmával az út nagyobb részét intelligens vezetési módban tették meg, ami persze segít a teljesítmény optimalizálásában, de nem vesz el az elért eredmény értékéből.
Az autót gyártó vállalat szerint új, 150 kWh-s akkumulátora a legnagyobb kapacitású a Kínában gyártottak között. A gyártás során felhasznált cella energiasűrűsége egészen elképesztő 360 kWh/kg-ot ér el, és a szerkezet hűtése is hatszor erősebb, mint a hagyományos akkumulátoroké.
A cég közlése szerint bármelyik járművükben gyárilag lévő 50-100 kW-os akksi cserélhető lesz az új 150 kW-os erőgépre, hiszen méretben nincs különbség és súlyban is csak 20 kg-ot jelent pluszban. A kivételes sikerre egyetlen tényező vet csak árnyékot, a meglehetősen húzós ára. Qin LiHong elnök szerint körülbelül egy árban fogják adni az ET5-tel, aminek az alapmodellje 42 100 dollárnál (adó nélkül 14 800 000 forint) kezdődik.