Világszerte megfigyelhető trend a teljesen elektromos járművek térnyerése. Az Egyesült Királyságban és az USA-ban évente a többszörösével nő a számuk, de például Norvégiában is jó esély van arra, hogy egy évtizeden belül már alig látni majd belsőégésű modelleket az utakon. Ezt a folyamatot támogatja az EU 2030-tól elfogadott tilalma is a hagyományos hajtású autók gyártására, valamint előírása a 2035-ös forgalomból való kivonására.
A céldátumok közeledtével óhatatlanul beinduló EV - belső égésű arány eltolódás az elektromosok javára várhatóan egy megoldandó probléma elé fogja állítani az ágazatot. Ez pedig a meghibásodó akkumulátorok problémája. Ha egy balesetben megsérül egy teljesen elektromos modell akkumulátora, azt jó eséllyel le kell cserélni, ami akár milliós nagyságrendű költséggel is járhat.
A meghibásodott akkumulátorok veszélyt jelenthetnek a jármű és a benne utazók épségére is. Ritkán történnek komoly és kockázatos események egy EV-vel baleset következtében, de ezek veszélye sem zárható ki teljességgel. A meghibásodott cella akár tüzet és robbanást is okozhat extrém esetekben. Ezek az esetek hiába rendkívül ritkák, a biztosító társaságok nem szívesen kötnek szerződést EV-kre.
Az is gyakori, hogy egy komolyabb sérüléssel nem járó baleset esetén is totálkárosnak nyilvánítanak egy elektromos autót. Ha ez nem is következne be, nehéz és költséges a javíttatás, hiszen erre még nem épültek fel a szükséges iparágak, a gyártók pedig igen drágán mérik a cserealkatrészeket. Egy akkumulátor cseréje akár milliókra is rúghat, Angliában és az Egyesült Államokban ezért alig találni olyan biztosítót, amelyik EV-tulajdonosokkal is hajlandó leszerződni.
Christoph Lauterwasser, az Allianz Center for Technology munkatársa szerint a szervizelés során nagyon könnyen, mondhatni könnyelműen rendelik el az akkucserét akkor is, ha filléres alkatrészekből meglehetne javítani az autót. A gyártók viszont nem szívesen adnak ezekből, és ez addig nem is nagyon fog változni, amíg a megnövekedett kereslet erre nem kényszeríti rá őket. Ha mégis nagy kegyesen hajlandóak áruba bocsátani az alkatrészeket, azt is aranyárban teszik. Nem nagy meglepetés, hogy a Tesla ebben is élen jár: Musk autóinak javítása még a többiekhez képest is jóval drágább.
Az bizonyos, hogy egy olyan problémával van dolga az autóiparnak, amit a saját, jól felfogott érdekében is meg kell oldania. Vannak már kezdeményezések a meghibásodott akkumulátorok újrahasznosítására, hogy ne legyenek tele hulladékgyűjtőink milliókat érő veszélyes hulladékkal. A biztosító társaságoknak pedig előbb-utóbb engedniük kell, ha nem akarják, hogy 2035-re elfogyjanak az ügyfeleik.