A 21. század elejével elkezdte a járműgyártásra szakosodott iparág nagyobb része felismerni a "végidők" első jeleit. Mára minden magára valamit adó autógyártó jön ki frekventált időközönként új elektromos hajtású modellekkel. Van olyan cég mely 2030-ig várhatóan teljesen átáll, és nem gyárt több belsőégésű modellt, de a 2035-ös céldátum az új fosszilis üzemanyaggal közlekedő autók értékesítésének uniós tilalmára, ezt egyébként sem tenné sokkal tovább lehetővé.
Az RMI (Rocky Mountain Institute) a Bezos Earth Funddal a napokban közösen nyilvánosságra hozott, X-Change: A jégkorszak vége című tanulmányukban azt taglalják, hogy a belső égésű motoros autók piaci részesedése 2030-ra az összes autóeladás 14-38 százalékára fog visszaesni.
Az RMI szerint a fosszilis tüzelőanyaggal üzemelő autók eladásai 2017-ben érték el a csúcsot, és azóta évente 5 százalékkal csökkennek. Ám a képletben nemcsak az új autó eladások számai vannak, hanem a meglevők selejtezési üteméjé is. Évente körülbelül 40-50 millió autót vonnak ki koránál fogva a forgalomból és a számuk enyhe emelkedést is mutat évente. 2030-ra ez a szám, a korábbi eladási adatok alapján 65-70 millió is lehet, ami újrahasznosítás szempontjából egy újabb kihívást fog jelenteni.
Mivel az összes olaj eladás 33 százalékát 2010 és 2019 között a belsőégésű motorok üzemanyag-igénye tették ki, így könnyen belátható, hogy az olajeladások is zuhanórepülésben lesznek egy évtizeden belül. A jelentés legizgalmasabb része szerint 2040-re az olaj üzemanyagkénti eladása gyakorlatilag nullára fog redukálódni.
Mint azt a hasonló tanulmányok esetében megszokhattuk, az RMI és a Bezos Earth Fund-éval is az a legfőbb probléma, hogy nem számol a különböző lobbi-érdekekkel, illetve érdek-ellentétekkel. Sejthető, hogy az olaj eladásban érdekelt gazdasági csoportok körmük szakadtáig fognak küzdeni, hogy az utolsó pillanatig megőrizhessék piaci részesedésüket, pedig a dolog már elvégeztetett.