Elon Musk sosem ódzkodott a nagyívű, nyugodtan mondhatjuk, hogy túlzó kijelentésektől, 2015-ben például azt mondta, hogy a Teslák két éven belül már képesek lesznek a teljes önvezető módra, emberi beavatkozás nélkül. Ez nem igazán jött össze, a YouTube-on nem kell sokat keresgélni, ha olyan videókat néznénk, ahol önvezető Tesláknak gyűlik meg a baja egészen hétköznapi dolgokkal, de arról is szóltak az idei hírek, hogy akár több tízezer autót érinthet az önvezető mód (Full Self-Driving Mode - FSD) egyik problémája.
Ez azonban nem riasztotta el a cég alapítóját attól, hogy újabb jóslatokba bocsátkozzon - írja az InsideEVs. Elon Musk nemrég Brazíliába látogatott, ahol Jair Bolsonaro elnökkel tárgyalt, többek között az Amazonas távoli vidékein élők számára nyújtot tinternet-szolgáltatásról.
A Tesla 2024-ben indítaná el önvezető taxiszolgáltatását (Fotó: Tesla)
Emellett azonban Musk futólag megemlítette, hogy
a Tesla autói jövőre, azaz 2023-tól már képesek lesznek az önvezetésre, emberi felügyelet nélkül.
Ez eléggé valószínűtlennek tűnik, az FSD mód jelenlegi állapotát figyelembe véve, de az is igaz, hogy a nemrég kiadott, bétaverziós új változat már komoly fejlődést mutat az előző generációhoz képest, így nem kizárható, hogy a Tesla mérnökei valóban elérik 2023-ra a teljes önvezetést. Erre már csak azért is nagy szükségük lenne, mert 2024-ben tervezi a cég elindítani saját robottaxi-szolgáltatását, amelyről Elon Musk korábban elárulta, hogy a flotta autóiban várhatóan már kormány sem lesz, így az utasok már nem is tudnak majd beavatkozni az önvezető taxik működésébe.
Ami az önvezető technológiát illeti, Európában jelenleg csak Németországban engedélyezik az úgynevezett 3-as szintű önvezetést, azt is csak korlátozásokkal. Ez annyit jelent, hogy kizárólag a Mercedes EQS típusú elektromos autójával szabad ilyet csinálni, azzal is csak autópályán, 60 km/h sebességig. A 3-as szintű önvezetés annyit jelent, hogy a sofőr már elengedheti a kormányt - jelenleg ezt, a 2-es szintű önvezető autókban még nem teheti meg - azonban folyamatosan készen kell állnia, hogy beavatkozzon, ha az autó szoftvere nem megfelelően akarna kezelni egy közlekedési szituációt.
A Tesla önvezető módjával eddig sok probléma volt (Fotó: Tesla)
Amiről Elon Musk beszélt a robottaxik ügyében, az minimum 4-es, de inkább 5-ös szintű önvezetést követel meg, érdekes lesz látni, hogy a Tesla milyen fejlesztésekkel jelentkezik jövőre.