Hirdetés

Elkészült az első bioetanollal is üzemelő konnektoros hibrid kisbusz

|

A kis belső égésű motor egy generátor segítségével tölti fel az LFP akkumulátort.

Hirdetés

Míg az elmúlt évek során a járműgyártó vállalatok - szinte mindent feltéve egy lapra - még a teljes jövőt az EV-kben látták mintegy negyed századon belül, most megtorpanni látszik az elszántság ez ügyben. Világszerte lassulás figyelhető meg a tisztán elektromos hajtás terjedésének tempójában és az érdekelt vállalatok egymás után hosszabbítják meg a korábban nyugdíjazásra ítélt technológiák jövőbeni fenntartását.

Teljesen azért már senki nem farolna vissza a "jégkorszakba", de több gyártónál is átbillent a hangsúly a korábban sokat kritizált hibridek irányába. Először a Ford, majd a Volvo is visszamondta korábbi vállalásait és egyelőre a konnektorról tölthető hibridek fejlesztése felé vették az irányt.

A Renault és a Geely közös vállalata, a Horse most egy merőben új hajtástechnológiával ellátott kisbusszal debütált egy közelmúltbeli rendezvényen. A Volare Attack 9 Hibrido a világ első megnövelt hatótávolságú elektromos busza, amely bioetanollal is működik. Ez a világ első olyan járműve, amely ezt a két hajtásmódot ötvözi.

Hirdetés

A hajtásláncot a Renault és a Geely közös vállalata, a Horse biztosította. Az új EREV hajtáslánccal működő járgány az idei Lat.Bus 2024 Expón került bemutatásra a szélesebb nyilvánosság számára. A 2026-ban forgalomba kerülő kisbusz egy 120 kilowattórás LFP (lítium-vas-foszfor) akkumulátorcsomaggal biztosítja a szükséges energiát.

Az újdonságnak van egy régi eleme is, hiszen a korábbi Attack 9-es alapjaira épült fel. A különbség a klíma szempontjából azonban óriási, mivel dízel, helyett bioetanollal működik. A belső égésű motor azonban nincs összeköttetésben a kerekekkel, hanem egy generátort megforgatva tölti fel a padló alatt elhelyezett akksit.

Ezután az akkumulátorból származó energia egy 100 lóerős maximális teljesítményű villanymotorba kerül. Ugyan teljesítmény szempontjából gyengébb, mint a dízel változatok, az elektromotor nyomatéka viszont pont a kettő között van félúton. A legnagyobb dél-amerikai buszgyártó, a Marcopolo vállalta magára a kivitelezést Brazíliában.

A Volare Attack 9 Hibrido 200 literes etanol-tartállyal és 450 kilométeres maximális hatótávolsággal rendelkezik. A busz nyilvános töltőhálózatról is tölthető, de ennek a sebességéről nem közölt részleteket a gyártó. Az etanolüzemű EREV-busz értékesítése a tervek szerint 2026-ban kezdődik.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)