Az idei év az első, amikor a japán autógyártás zászlóshajója a Nissan nem fejleszt már több belsőégésű személyautót, hogy az évtized végére csont nélkül ki tudja vezetni az elavulttá váló technológiát. A mostanra EV-k sorát legyártó márka kedvelt megbízhatósága és innovatív fejlesztései miatt. A Red Dot Design díjat már 7 alkalommal nyerte el terméktervezés kategóriában a brand, ami annak is betudható, hogy a praktikumon és a megbízhatóságon túl, mindig is adtak a dizájnra.
A cég mindig is hajlandó volt olyan projektekre is figyelmet fordítani, amelyekből nem lett végül sorozatgyártott autó, hanem megmaradt koncepció-járműként, bár egyes megoldásokat felhasználtak későbbi, eladásra szánt modeleknél is. Ilyen volt például a Nissan Ariyából tervezett együléses koncepció autó is.
Az idei Japán Mobility Show előtt a Nissan egy sor elektromos járműkoncepciót mutatott be, amik habár lélegzetelállítók, nehéz úgy lelkesedni értük, hogy nem lesznek piacra dobva. A kiállítást megnyitó médianyilvános eseményen bemutattak még egy EV-koncepciót, ami talán a legérdekesebb mind közül. A Nissan Hyper Force nevet viselő csodaautó neve nem véletlen. A szilárdtest-akkumulátorral üzemelő jármű akár 1000 kilowatt teljesítményre is képes hajtásláncot kapott.
Formailag meglehetősen merész vonalvezetés jellemzi az autót. A széles és ültetett formavilág, a karcsú ívek és a futurisztikus geometria tökéletes harmóniája szervezik egésszé a külső dizájnt. A formatervbe olyan elemek épülnek be, mellyel a cég korábbi nagy teljesítményű modelljei előtt tiszteleg. A modern formavilágon túl, a külső kialakítás az aerodinamikusságot szolgálja, melyről a gyártó szinte öndicsőítő ódákat zeng.
A Nissan közlése szerint a jármű lidarral és érzékelőkkel van ellátva, így akár az autonóm vezetést is lehetővé teszi, de a koncepció jellegét tekintve ennek nem sok jelentőséget tulajdonítanak. A másik érdekes beépített funkció, hogy az autó alapfelszereltségéhez tartozó AR/VR sisak segítségével, álló helyzetben az autóval online vezetős játékot lehet játszani, kipróbálva ismert versenypályákat, akár másokkal, vagy ismert versenyzők "szellemével" versengve.
Van, aki szerint ez túlzás, és a Nissan fordíthatná ezeket az erőforrásokat, valami lakosságilag hasznosabb projektre, például a Nissan Leaf versenyképes változatának elkészítésére, de ne feledjük, hogy a 19. század végén az első használható autók megalkotását is ilyen koncepciók tucatjai előzték meg.