Hirdetés

Ki nem találod, melyik autómárka tervezte a holdjáró-külsejű elektromos terepjárót

|

A látványos külső számtalan praktikus újdonságot is rejt.

Hirdetés

A Dacia nevének hallatán sok mindenre asszociálhatunk, azonban valószínű, hogy csak keveseknek jutna eszébe az alábbi képeken is látható elektromos terepjáró. A Renault leányvállalataként a Dacia sikeresen támasztotta fel az egykori román autómárkát, amely napjainkra a volt KGST-országok autógyárai közül el tudott jutni arra a szintre, ami rajta kívül csak a Škodának sikerült: olyan autókat dobnak a piacra, amelyért lehet lelkesedni és amelyek népszerűsége megjelenésük óta töretlen.

A SUV-szegmensben a Dacia Dustert viszik úgy, mint a cukrot, de a márka a jelenleg elérhető egyik legolcsóbb elektromos autóval, a Dacia Springgel is nagyot tudott gurítani. Éppen ezért valószínűleg nagy érdeklődés övezi majd a nemrég bemutatott koncepcióautót is, ami rávilágít, hogy a márka tervezői milyen újdonságokkal készülnek a jövőre.

A Dacia Manifesto a márka jövőjét demonstrálja (Fotó: Dacia)
A Dacia Manifesto a márka jövőjét demonstrálja (Fotó: Dacia)

A Dacia Manifesto koncepcióautó ugyanis egy rendkívül érdekes, tisztán elektromos hajtású terepjáró, amelyben egy sor érdekes fejlesztést láthatunk - írja az InsideEVs.

A Dacia Manifesto koncepciónk egyfajta laboratórium, amelyben új ötleteket próbálhatunk ki. A most látható változat a jövőben folyamatosan fejlődni fog, ahogy tovább kutatunk innovatív megoldások után. Ezért érdemes lesz figyelni a jövőben megjelenő modelljeinkre, amelyek még okosabbak lesznek, még jobban illeszkednek a szabadtéri tevékenységekhez és még jobban megidézik a Dacia szellemiségét

- mondta Lionel Jaillet, a Dacia termékfejlesztési igazgatója.

Hirdetés

Az off-road buggy-k világát idéző Dacia Manifesto ennek megfelelően egy viszonylag magas építésű jrámű, amely különleges, defektmentes kerekeket is kapott, hogy a legnehezebb tereppel is meg tudjon birkózni. Az összkerékhajtású gépet négy elektromos motor mozgatja, így zéró emissziós járműként a környezetet is kíméli.

A karosszéria különlegességei közé tartozik, hogy nincs ajtaja, a műanyag elemeket pedig jelentős részben újrahasznosított alapanyagból gyártották. A tető moduláris kialakítása lehetővé teszi, hogy különféle formájú csomagokat is könnyedén lehessen hozzá rögzíteni.

Az autó orrába a teljes szélességben húzódó LED-csík mellett egy erős fényű reflektor is került, ami kivehető, így táborozás, túrázás közben is használható. A beépített akkumulátorokat is ki lehet emelni, ezeket a táborhelyen töltőként használhatjuk, telefonhoz, GPS-hez, vagy bármi máshoz.

A vízálló beltér akár kerti slaggal is kimosható (Fotó: Dacia)
A vízálló beltér akár kerti slaggal is kimosható (Fotó: Dacia)

A beltérben parafa-betétekkel csökkentették a felhasznált műanyag mennyiségét, a YouClip nevű rendszerrel pedig különféle kiegészítőket rögzíthetünk a műszerfalhoz. Apropó, műszerfal: a Dacia saját, Bring-Your-Own-Device (hozd a saját készülékedet) koncepciójának köszönhetően az autóban nincs külön érintőképernyős kijelző, csak egy dokkolóhoz hasonló eszköz, amelybe mindenki rögzítheti a saját okostelefonját - ennek a kijelzőjén keresztül lehet hozzáférni az autó különféle funkcióihoz. A teljes belső tér vízálló, így egy komolyabb, sarazós off-road túra után akár a kerti slaggal is le lehet csapatni az üléseket és a műszerfalat.

Sajnos, mivel koncepcióautóról van szó, a Dacia Manifesto nem fog szembejönni a közutakon, a cég képviselői ugyanakkor megjegyezték, hogy az itt bemutatott fejlesztések java idővel megjelenik majd a kereskedelmi forgalomba kerülő modellekben. A koncepcióautót az október 18-án kezdődő Párizsi Autószalon közönsége is láthatja majd.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)