Idén tavasszal számoltunk be a Smart eddigi legnagyobb autója, a tisztán elektromos hajtású Smart #1 bemutatójáról, a Mercedes és a Geely-konszern közös vállalkozásától azonban most kiszivárogtak a Smart #3 nevű modell képei - írja az InsideEVs.
Első blikkre akár az #1 sportosabb, kupésabb változata is lehetne, azonban alaposabban megvizsgálva a fotókat, kiderül, hogy itt egy lényegesen nagyobb crossover modellről van szó. A számozás utalhat arra, hogy a Smart esetleg egy további típust is fejlesztene, ami a #2 nevet kapná, de arra is, hogy egyszerűen nem szeretnének egy olyan modellt, aminek a neve arra utal, hogy ez az autó csak a "második" a sorban (mivel a #2-t angolul number two-ként kell kiolvasni).
Az #1 és a #3 közötti rokonság egyértelmű, mindkét modell első és hátsó kialakítása meglehetősen hasonló lett. Utóbbi modellnek azonban jóval íveltebb a hátsó része, így valószínűleg a fejtér is kevesebb, a hátul ülő utasok számára. A Kínában fejlesztett modellről ezen felül annyit lehet tudni, hogy nagyjából 4,4 méter hoszú, ami azt jelenti, hogy valamivel rövidebb, mint a várható vetélytárs Volkswagen ID.5.
A Smart #3-ből kétféle változat készül, egy 152, illetve egy 268 lóerős, ami arra utalhat, hogy az előbbiben egy, utóbbiban két villanymotor dolgozik majd. Ezek megegyeznek a Smart #1 teljesítményével, igaz, utóbbihoz a Mercedes-tuningra specializálódott Brabus készített egy 422 lóerős, "felhergelt" változatot is.
A Geely SEA-platformjára épülő autó tömege nem éri majd el a két tonnát (1,8 tonna körül alakulhat a tömege), az azonban egyelőre nem derült ki, hogy milyen akkumulátorcsomag kerül majd bele, így egyelőre a hatótávja sem ismert.
A Smart a tervek szerint valamikor 2023-ban tervezi piacra dobni a #3-at, így várhatóan a közeli jövőben újabb részletek derülhetnek majd ki a sportos crossoverről.