Bár egyelőre csak tervek formájában létezik, ha akad a világban élelmes, elektromos motorokat és robogókat fejlesztő cég - például a svéd CAKE, amelynek legújabb, limitált szériás motorjairól épp a héten írtunk - akkor az alábbiakban részletezett Gymo robogónak van esélye, hogy a tervezőasztalról átlépjen a valóságba.
A gépet négy formatervező, Raymond Wu, Steven Lai, Amber Zhu és Ruby Xin álmodta meg - írja az AutoEvolution. Wu Behance-portfólióján azt írja, a Gymo elektromos motor ötletét a koronavírus-világjárvány adta, amikor sokaknak nélkülöznie kellett a rendszeres edzést, hiszen a konditermek is zárva voltak. Emiatt az otthoni testedzés lett a megoldás tömegek számára, akiknek azért néha el kell valamit intéznie a városban vagy csak szippantanának egy kis friss levegőt.
A Gymo ezt a két felhasználási módot ötvözi, azaz, valószínűleg ez a világ első elektromos robogója, amely otthoni kondigépként is használható. A könnyű szerkezetű gép műanyag alkatrészei 3D-nyomtatással készülnek, így azzal még nem kell megkezdeni az edzést, hogy felcipeljük a lakásba a robogót.
Ha viszont már ott vagyunk, a kétkerekű járgány használható szobabicikliként, evezőpadként, és a hasizmok edzésére való kondigépként is. A robogó kormányára egy kis méretű táblagépet erősítettek, ami utcai használatban a "műszerfal" szerepét tötli be, azaz mutatja az aktuális sebességet, a navigációs térképet, illetve az akkumulátor töltöttségi szintjét - otthoni módban viszont a különféle edzésprogramokat lehet rajta követni.
Az utcai üzemmódról sajnos nem közöltek túl sok információt, így az nem derül ki, hogy egy feltöltéssel mekkora a Gymo hatótávja, ahogy azt sem árulták el a tervezők, hogy mekkora lehet a maximális sebessége. Mivel azonban kifejezetten nagyvárosi ingázóknak szánják a praktikus kis gépet, nem valószínű, hogy a versenymotorokra jellemző teljesítményt gondoltak hozzá.
A koncepció legnagyobb erőssége a fenntarthatóság, hiszen így nem szükséges megvásárolni otthonra a különféle kondigépeket, hiszen a kompakt kismotor betölti ezt a szerepet is. További előnye, hogy összecsukva nem foglal annyi helyet sem, mint egy szobabicikli, ami a legtöbb háztartásban, a kezdeti lelkesedést követően kikerülhetetlen akadállyá, esetleg extra szobainassá változik, amin legfeljebb a szennyesbe szánt ruhahalom fog növekedni.