Hirdetés

A formatervezők királya mutatja meg, hogy nézhetnek ki a jövő elektromos motorjai

|

Bármilyen meglepő, a légellenállssal eddig nem igazán foglakoztak az elektromos motorok tervezésénél.

Hirdetés

Az elektromos járművek tervezésénél jellemzően a minél nagyobb akkumulátorok beépítését, vagy az aksik cseréjének a lehetőségét vagy a töltés gyorsaságát tartják szem előtt. Érdekes módon azonban, a motorok tervezésénél eddig keveset foglalkoztak a minél áramvonalasabb forma kialakításával - írja a RideApart.

Ezen változtatott az elektromos motorokat fejlesztő ausztrál VMoto, amely nemrég hiánypótló kutatást végzett el, ráadásul a járműipari formatervezés világában valóságos legendának számító olasz Pininfarina stúdió segítségével. Az együttműködés eredményét az idei EICMA motoros szakvásáron mutatták be a közönségnek.

A jövő elektromos motorja - itt még a szélcsatorna-teszthez használt állványzattal együtt (Fotó: VMoto)
A jövő elektromos motorja - itt még a szélcsatorna-teszthez használt állványzattal együtt (Fotó: VMoto)

A radikális formaterv egyelőre egy állványon áll, azaz még nem a végleges látványt mutatja, de így is látható, hogy miben gondolkodnak a VMoto és a Pininfarina szakemberei.

Hirdetés

A futurisztikus jet skire emlékeztető elkpezlést a VMoto fluid form-nak nevezi, aminek lényege, hogy áramvonalas kialakításával csökkentse az elektromos motorok légellenállását, ezáltal növelve a gép hatótávját. Korábban mi is írtunk róla, hogy a légellenállás csökkentése kulcsfontosságú az elektromos járművek hatékonyságának növeléséhez.

Kötelességünk, hogy az új aerodinamikai koncepciónkkal a már meglévő és működő technológiát támogassuk, a maximális teljesítmény érdekében

- hangsúlyozta Graziano Milone, a VMoto marketing igazgatója.

Az áramvonalas kialakítás azonban többet tesz, mint a légellenállás csökkentése. A különlegesen kialakított forma a VMoto szakemberei szerint kiszámíthatóbbá teszi az elektromos motor működését, a menetszél áramlása pedig segít az akkumulátorok hűtésében.

Az aerodinamikai szempontokat eddig nem igazán vették figyelembe az elektromos motorok tervezése során (Fotó: VMoto)
Az aerodinamikai szempontokat eddig nem igazán vették figyelembe az elektromos motorok tervezése során (Fotó: VMoto)

Arról egyelőre ninc sinformáció, hogy az elkészült formatervet felhasználják-e egy kereskedelmi forgalomba kerülő modell kialakításához, azonban a mostani kutatás csak az első alkalom volt, mivel a VMoto és a Pininfarina együttműködése ezután is folytatódni fog, így várhatóan rövidesen kiderül majd, hogyan alkalmazzák a hasonló eredményeket az elektromobilitás szolgálatában.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)