Idén nyáron nagy port kavart a BMW bejelentése, amely szerint az általuk gyártott autók bizonyos funkcióit csak havi előfizetési díj ellenében teszik csak lehetővé a tulajdonosok számára. Ez annyit jelent, hogy az új BMW-k mindegyikébe beszerelik például az ülésfűtést, azonban azt csak akkor használhatja az autót megvásárló vevő, ha hajlandó érte havidíjat fizetni.
Az elképzelés sokaknál kiverte a biztosítékot, igaz, olyanok is akadnak, akik szerint ezzel éppen a fenntarthatóságra törekszik az autógyártó. Ezzel lehet vitatkozni, vagy egyetérteni vele, az azonban már biztos, hogy az előfizetéses modell olyasmi, amivel még fogunk találkozni az autóiparban.
Ennek legfrissebb példája a Mercedes, amely a BMW-hez hasonlóan szintén nyáron jelentette be, hogy a tavaly év végén bemutatott EQS elektromos luxuslimuzin kínai vásárlói számára előfizetés ellenében teszi lehetővé a kormányozható hátsó kerekek használatát - írja az InsideEVs.
A lap most a Mercedes amerikai online áruházában szúrta ki, hogy a német prémium gyártó az EQS modellekhez - azaz, a szedánhoz és a várhatóan még az idén érkező SUV-hez - valamint a szintén elektromos EQE modellhez extra lóerőket kínál, éves előfizetési díjért cserébe.
Az elektromos Mercedesek "felhergelését" így akár egyetlen kattintással megoldhatják a tulajdonosok: az extra lóerőket ígérő frissítés vezeték nélküli kapcsolaton keresztül érkezik meg az autóba. A cég ígérete szerint a tempósabb gyorsulást eredményező "virtuális tuning" 0,8-1 másodperccel rövidebbé teszi a 0-100-as sprintet, amit egyébként a bő két és fél tonnás EQS 4,3 másodperc alatt teljesít.
A frissítés átállítja az autóba épített villanymotorok karakterisztikáját, megnövelve a nyomatékot és a maximálisan teljesítményt, ami innentől minden vezetési módban elérhetővé válik. Ennek mértéke modellenként eltér, de példaként egy Mercedes EQE 350 4Matic modell 288 lóerős teljesítménye 348 lóerőre ugrik.
Ezért éves szinten 1200 dollárt, azaz bő 471 ezer forintot kell fizetni, ami nem kevés pénz, de érdemes figyelembe venni, hogy itt egy alsó hangon 40 millió foritos autóról van szó, így a sebességmániás tulajdonosoknak bizonyára nem okoz majd gondot a mercijük virtuális felpimpelése.