Bár a Mercedes G-osztály, a gémerci, vagy ahogy angol nyelvterületen gyakran hivatkoznak rá, a G-Wagon már közelebb van megjelenése 45. jubileumához, mint a negyvenedikhez, a népszerűsége a mai napig töretlen. Jól menő vállalkozók, a megjelenésükkel félelmet kelteni szándékozó maffiózók, túlfizetett influencerek, túlfizetett politikusok, vagy épp a klipjeikhez megfelelő kiállást kereső rapperek is előszeretettel voksolnak az egykor katonai autóként létrejött terepjáróra.
A katonai múlt ráadásul egy érdekességet is rejt: a G-osztályt eredetileg az iráni sah javaslatára fejlesztette a Mercedes 1979-ben, aki akkortájt komoly részvényesevolt az autógyártónak. Katonai céllal készült, először az argentin hadsereg rendszeresítette 1981-ben, de a német és az osztrák katonaságnál is szép karriert futott be. Érdekesség, hogy Peugeot P4 néven a francia hadseregnek is készült belőle egy "honosított" változat.
Az InsideEVs már korábban beszámolt róla, hogy a G-osztályból Mercedes EQG néven elektromos változat készül, mostanra viszont már létezik is egy prototípus a villanyterepjáróból, amelyet Ola Källenius, a Mercedes-Benz vezérigazgatója próbált ki.
A német autógyártó a lehető legkevésbé szeretné átalakítani ikonikus terepjáróját, sőt, az EQG a hírek szerint a nagy elődnél is kiválóbb terepképességeket kap majd, bár valószínűleg a luxusdzsip átlagos felhasználói több időt töltenek a golfpályán vagy a yacht fedélzetén, mint a somogybabodi siratófalon.
A Mercedes első embere egy osztrák off-road pályán próbálhatta ki az EQG-t, és nagyon el volt ragadtatva az élménytől. Ő maga is megjegyezte, hogy az elektromos terepjáró képességei felülmúlják a benzines vagy dízel változatokét.
Elképesztő volt. Tudom, hogy ezzel most felfokozom az elvárásokat, de alig tudom kivárni, hogy az elektromos G-osztály megjelenjen. Ez az autó terepen és országúton is lenyűgöző teljesítményt nyújt majd, a legnagyobb energiasűrűségű akkumulátorral, amit valaha egy, légellenállási szempontból kihívásokkal küzdő autóba beépítettek
- lelkendezett Ola Källenius
A hírnek ez utóbbi mondat talán a legizgalmasabb része, a Mercedes ugyanis az EQG 2024-re tervezett megjelenése után egy évvel dobná piacra a nagyobb energiasűrűségű és kapacitású akkumulátorait. A 2025-ben megjelenő egységek lítium-vasfoszfát alapúak, amelyek a német cég által gyártott aksikhoz képest 20-40 százalékkal több energiát képesek tárolni.
Ennél több információt egyelőre nem osztottak meg az érkező villanyterepjáróról, de az biztos, hogy ha lehet majd kapni, ebben is máshogy szól majd a zene, mint az összes többi autóban.