Hirdetés

Elektromos változat készül a politikusok és bűnözők kedvenc autójából

|

Újjászületik a több mint 40 éves katonai legenda.

Hirdetés

Bár a Mercedes G-osztály, a gémerci, vagy ahogy angol nyelvterületen gyakran hivatkoznak rá, a G-Wagon már közelebb van megjelenése 45. jubileumához, mint a negyvenedikhez, a népszerűsége a mai napig töretlen. Jól menő vállalkozók, a megjelenésükkel félelmet kelteni szándékozó maffiózók, túlfizetett influencerek, túlfizetett politikusok, vagy épp a klipjeikhez megfelelő kiállást kereső rapperek is előszeretettel voksolnak az egykor katonai autóként létrejött terepjáróra.

A Mercedes EQG alapjául szolgáló G-osztály 1979-ben jelent meg (Fotó: Mercedes)
A Mercedes EQG alapjául szolgáló G-osztály 1979-ben jelent meg (Fotó: Mercedes)

A katonai múlt ráadásul egy érdekességet is rejt: a G-osztályt eredetileg az iráni sah javaslatára fejlesztette a Mercedes 1979-ben, aki akkortájt komoly részvényesevolt az autógyártónak. Katonai céllal készült, először az argentin hadsereg rendszeresítette 1981-ben, de a német és az osztrák katonaságnál is szép karriert futott be. Érdekesség, hogy Peugeot P4 néven a francia hadseregnek is készült belőle egy "honosított" változat.

Peugeot-logós változat a KFOR-erők színeiben (Fotó: Wikipedia)
Peugeot-logós változat a KFOR-erők színeiben (Fotó: Wikipedia)

Az InsideEVs már korábban beszámolt róla, hogy a G-osztályból Mercedes EQG néven elektromos változat készül, mostanra viszont már létezik is egy prototípus a villanyterepjáróból, amelyet Ola Källenius, a Mercedes-Benz vezérigazgatója próbált ki.

Hirdetés

A német autógyártó a lehető legkevésbé szeretné átalakítani ikonikus terepjáróját, sőt, az EQG a hírek szerint a nagy elődnél is kiválóbb terepképességeket kap majd, bár valószínűleg a luxusdzsip átlagos felhasználói több időt töltenek a golfpályán vagy a yacht fedélzetén, mint a somogybabodi siratófalon.

A Mercedes EQG terepképességei állítólag felülmúlják a sima G-osztályokét (Fotó: Mercedes)
A Mercedes EQG terepképességei állítólag felülmúlják a sima G-osztályokét (Fotó: Mercedes)

A Mercedes első embere egy osztrák off-road pályán próbálhatta ki az EQG-t, és nagyon el volt ragadtatva az élménytől. Ő maga is megjegyezte, hogy az elektromos terepjáró képességei felülmúlják a benzines vagy dízel változatokét.

Elképesztő volt. Tudom, hogy ezzel most felfokozom az elvárásokat, de alig tudom kivárni, hogy az elektromos G-osztály megjelenjen. Ez az autó terepen és országúton is lenyűgöző teljesítményt nyújt majd, a legnagyobb energiasűrűségű akkumulátorral, amit valaha egy, légellenállási szempontból kihívásokkal küzdő autóba beépítettek

- lelkendezett Ola Källenius

A hírnek ez utóbbi mondat talán a legizgalmasabb része, a Mercedes ugyanis az EQG 2024-re tervezett megjelenése után egy évvel dobná piacra a nagyobb energiasűrűségű és kapacitású akkumulátorait. A 2025-ben megjelenő egységek lítium-vasfoszfát alapúak, amelyek a német cég által gyártott aksikhoz képest 20-40 százalékkal több energiát képesek tárolni.

Ennél több információt egyelőre nem osztottak meg az érkező villanyterepjáróról, de az biztos, hogy ha lehet majd kapni, ebben is máshogy szól majd a zene, mint az összes többi autóban.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)