A jövőre 60. jubileumát ünneplő McLaren ugyan mostanság nem remekel a Forma-1-ben, a csapat azonban kétségkívül az egyik legsikeresebb alakulat a száguldó cirkuszban: eddig összesen 12 világbajnoki címük mellé 8 alkalommal tudták begyűjteni a legsikeresebb konstruktőrnek járó elismerést is. Emellett a közúti forgalomba szánt autók fejlesztésében is jeleskednek, méregdrága szupersportkocsijaikat joggal említik olyan legendás márkákkal együtt, mint a Ferrari vagy a Lamborghini.
Míg azonban a két említett olasz márka már beadta a derekát, és SUV-ok gyártásával reméli felpörgetni az eladásait - a Lamborghini luxusterepjárója, az Urus már egy ideje kapható, a Ferrari pedig szeptemberre ígéri első SUV-ját, a Ferrari Purosangue-t.
Ehhez képest a McLaren vezérigazgatója, Mike Flewitt még 2020 végén kijelentette, hogy a céget nem érdekli a mostanában divatos városi terepjárók, vagy SUV-k fejlesztése. A cégvezér akkor úgy fogalmazott, hogy a McLarennek egyelőre az lenne a célja, hogy tovább erősítse pozícióit a prémium sportautók piacán. A váltás abból a szempontból érthető, hogy a SUV-k egy ideje már elképesztően kelendőek, a legtöbb márka fejleszt hasonló karosszériás modelleket. A SUV-gyártás pedig kifizetődő, elég csak a Porsche példáját megnézni, amelyet épp a 2002-ben bemutatott Cayenne húzott ki a pénzügyi gödörből.
A McLaren már korábban is fejlesztett elektromos terepjárót, az Extreme E versenysorozathoz
(Fotó: McLaren)
A McLaren SUV-járól egyelőre csak kevés információ látott napvilágot: a brit Autocar írta meg, egy meg nem nevezett forrásra hivatkozva, hogy a McLaren az évtized második felében tervezi piacra dobni tisztán elektromos hajtású SUV-ját. A lap értesülései szerint a viszonylag alacsony építésű jármű összkerékhajtással és dupla villanymotorral érkezik majd, de pletykálnak egy három motorral felszerelt változatról, illetve arról is, hogy a McLaren SUV-kat már esetleg szilárdtest-akkumulátor táplálhatja energiával. Ez utóbbi egyébként lehetővé tenné, hogy viszonylag alacsonyan tartsák a jármű tömegét.
A McLaren SUV egy valami nem lesz: olcsó
Bár napjainkban eleve igen magasak az új autók árai, a brit prémium márka leendő hobbiterepjáróját is a luxuskategóriába árazta. Míg a jövőre érkező, hibrid sportautó, a McLaren Artura induló ára 237 500 dollár, azaz szűk 90 millió forint lehet, az elektromos SUV-ért több mint 420 ezer dollárt, azaz több mint 158 millió forintot is elkérhetnek majd a vásárlóktól.
Az Autocar információi szerint egyébként a cég palettájában formabontónak számító modellt McLaren Aeron néven dobják majd piacra. A márkanév a héber nyelvből származik, jelentése: az erő hegysége".
A brit cég egyébként már korábban bemutatot egy elektromos terepjárót, igaz, azt nem utcai, sőt, nem is annyira civil használatra szánják: a képünkön is látható autóval ugyanis az elektromos rally-bajnokságba, az Extreme E sorozatba nevezeztt be a McLaren. A csapat történetében először ráadásul egy nő ülhet a McLaren Racing színeit viselő autóban: Emma Gilmour és Gran Turismo 5 videojátékon is dolgozó Tanner Foust párosa terelgetheti az 543 lóerős elektromos terepjárót a nehéz terepen.