Az elektromos autók egyik óriási előnye a benzines vagy dízel társaikhoz képest az azonnal rendelkezésre álló nyomaték, ami még az alacsonyabb kategóriákban is komoly gyorsulást tud eredményezni. A nyomatékra azonban nem csak itt van szükség, hanem például akkor, ha terepezni indulnánk.
A felütés apropója, hogy a Jeep nemrég bemutatta a Wrangler Magneto 2.0 koncepcióautóját, amely elhozza az elektromos hajtást a világ talán legjobban ismert terepjáró-márkájához - írja az InsideEVs. A lap információi szerint a Stellantis-konszern tulajdonában álló amerikai gyártó már tavaly bemutatta a mostani járgány elődjét, a Jeep Wrangler Magento Concept első verzióját, most azonban már az újragondolt verzióval hergelik az elektromos terepjárók rajongóit.
A Jeep 2022-es modellpalettája, elől, középen a Magneto (Fotó: Jeep)
A Jeep Wrangler Magneto Concept 2.0 jóval erősebb, mint az elődje: 625 lóerős villanymotorja elképesztő, 1151 Nm nyomatékot ígér, ami több mint háromszorosa (!) a tavaly bemutatott első koncepcióautóének. A gyártó szerint több mint duplájára növelték a motor áramerősségét, 600 amperre, aminek köszönhetően a méretes terepjáró 2 másodperc alatt gyorsul fel nulláról 100 km/h sebességre. A Magneto 2.0 négy lítium-ion akkumulátort kapott, amely 70 kilowattórás teljesítményre képes.
Érdekesség, hogy a terepjáró hatsebességes manuális váltót kapott, amely a cég ígérete szerint soha nem látott sziklamászó képességekkel ruházza fel a járművet. A terepezéshez különleges felfüggesztés és masszív, 40 hüvelykes terepgumik is járnak. A karosszéria elemeit nagyrészt szénszálas műanyagból készítették, a motorháztetőre pedig egy áttetsző "ablak" is került, amely betekintést enged a villanymotorba.
A Jeep Wrangler Magneto Concept 2.0 több mint 1100 Nm nyomatékot ígér (Fotó: Jeep)
Arról egyelőre nincs információ, hogy a koncepcióból mennyi valósulhat meg tömeggyártásban, ahogy egyelőre ennek lehetséges idejét sem árulta el a Jeep.