Kevés amerikaibb járművet lehet elképzelni a Hummer terepjáróinál. Az első változatokat még az amerikai hadsereg számára fejlesztették a nyolcvanas években, később a polgári változatok pedig rendkívül népszerűek lettek, a feltűnést kedvelő, és/vagy valamit kompenzálni próbálók körében. A márka hatalmas rajongója Arnold Schwarzenegger is, akinek egy időben több darab is állt a garázsában a környezetkímélőnek egyáltalán nem nevezhető járgányokból, amelyeknél a 6,2 literes V8-as dízelmotor jelentette az alapmodellt. Sőt, konkrétan neki köszönhető, hogy az AM General elkészítette az első utcai változatokat.
Az elektromos Hummer EV decembertől lesz elérhető, 112 ezer dollárért (Fotó: GMC)
Persze, az egykori kaliforniai kormányzó gyorsan megszabadult a benzinzabáló szörnyektől, amikor ez már nem volt divatos, de a formavilágtól nem tudott elszakadni, így négy évvel ezelőtt saját zsebből alakíttatta át az egyik kedvenc Hummer H1-ét, hogy elektromos hajtással is tudjon közlekedni vele.
Nemsokára azonban már bárki hozzájuthat egy villanyos Hummerhez, azaz bárki, aki képes és hajlandó kifizetni a TechCrunch információi szerint decemberben piacra kerülő Hummer EV-k 112 ezer dolláros, azaz szűk 37 millió forintos vételárát. Ezért egy, az eredeti Hummer képességeihez mérhető elektromos szörnyeteg boldog tulajdonosa lehet.
Kezdjük azzal, hogy a Hummer EV habkönnyű négy tonnát nyom, azaz Magyarországon teherautónak számítana, ha idén májusban nem hoztak volna egy rendelkezést, amely szerint a legalább két éve érvényes B-kategóriás jogosítvánnyal a 3,5 tonnát meghaladó, de 4,25 tonnánál nem nehezebb alternatív hajtású jármű is vezethető. Ezt a filigrán négy tonnát egy 1000 lóerős villanymotor hajtja, amely 3 másodperc alatt gyorsítja fel a Hummer EV-t álló helyzetből 100 km/h sebességre. Ehhez három villanymotort is felhasznál, amelyet a General Motors által fejlesztett Ultium akkumulátorcsomag lát el energiával. A GM egyébként több tucat elektromos modellbe tervezi beépíteni ezt a csomagját az előttünk álló években.
A Hummer EV-ből SUV és pickup változat is készül (Fotó: GMC)
Az elektromos Hummer emelllett 3400 kilós vontatmányt is vihet magával, teherbírása pedig szűk 590 kilogramm. A terepjárót személyszállításra alkalmas SUV és haszonjárműként is hasznosítható pickup karosszériával is kínálják majd. Utóbbinak köszönhetően a cég elmondhatja magáról, hogy az övék az egyik első elektromos kisteherautó a piacon. Csak azért nem az elsők, mert még idén szeptemberben legördült a gyártósorról a szintén amerikai Rivian R1T nevű villanypickupja. Megelőzték vele viszont a Fordot, amely csak jövőre mutatja be az ikonikus F-150 elektromos változatát, és szintén szépen rávertek a Teslára, amely ugyancsak jövőre, várhatóan augusztusban kezdi el a különleges formavilágú Cybertruck árusítását.