A finn-német Nico Rosbergről legutóbb akkor írtunk, amikor átvehette a horvát Mate Rimac által tervezett elektromos hiperautóját, a Rimac Nevera-t, amelyből ráadásul az övé lett a 001-es sorszámú első darab.
Rosberg, aki 2016-ban nyert bajnoki címet a Forma-1-ben, nem sokkal utána vissza is vonult a sportágtól, azóta pedig öko-vállalkozóként éli a mindennapjait. Befektetőként beszállt a Formula E szériába, de több startupot is támogat, illetve a nevéhez fűződik a Greentech Festival zöld techjnológiai rendezvény ötlete is.
Az egykori versenyző, aki jelenleg a németországi Wiesbadenben él a családjával, most újabb céggel kötött együttműködést - írja az InsideEVs. Rosberg a világ legrégebbi kerékpármanufaktúrája, a Bianchi legújabb nagyköveteként népszerűsíti a cég elektromos bringáit.
Egészen pontosan a Bianchi e-Omnia modellcsalád 2023-as biciklijeiről van szó, amelyből városi használatra, túrakerékpárt és mountain bike-ot is gyártanak. Rosberg az idén megjelenő modelleket reklámozza, amelyek az eddig megszokottakon túl új színekben is elérhetőek lesznek.
A városi bringásoknak szánt C-Type 250 wattos villanymotorja 85 Nm nyomatékot nyújt, a választható 500, illetve 625 wattóra kapacitású akkumulátor pedig 142, illetve 195 kilométeres hatótávot tesz lehetővé, egy feltöltéssel. A bicikli kialakítása során figyelembe vették, hogy ezt a gépet jellemzően ingázásba, munkába járásra fogják használni, így a váz formája is ezt szolgálja: a stepthrough design is mutatja, hogy a bringára sokkal könnyebb felülni.
A T Type nevű túraváltozat már robusztusabb vázat és dupla akkumulátort is kapott, míg az X Type hegyikerékpár első villája sportosabb teleszkóp segítségével tompítja a rögös utakon a rázkódást.
Mindegyik Bianchi e-Omnia kerékpárt a vázba épített LED-lámpákkal szerelték fel, amelyek 100 méteres távolságig teszik láthatóvá az utat, a biciklist viszont akár 500 méterről láthatóvá tesizk a forgalom többi résztvevője számára.
Mivel a biciklik Rolls-Royce-áról van szó, az árak is ennek megfelelően alakulnak: a városi változatért minimum 4399 eurót, azaz bő 1,7 millió forintot kérnek, a túraverzió belépő modellje valamivel olcsóbb, 3971 euró, vagyis bő másfélmillió forint, azonban a csúcsváltozatáért már 5048 eurónak, azaz csaknem kétmillió forintnak kell búcsút intenünk. A mountain bike ára a felszereltségtől függően 4049 euró (1,57 millió forint) vagy 4399 euró (1,7 millió forint).