Az elektromos kerékpár szuper dolog, de sokan - főleg megszállott bringások - fanyalogva nézik a villanyhajtású biciklik népszerűségének gyors növekedését. Gyakori kifogás a hasonló kétkerekűekkel szemben, hogy azok használatának nincs sportértéke és, ha valaki elektromos biciklire ülne, akkor az illető nem más, mint egy semmirekellő naplopó.
Némileg sarkítottunk, de a hasonló témájú cikkeink alatt nem egy hasonló véleménnyel találkoztunk már, holott az elektromos bicikli remek választás, ha valaki dimbes-dombos környéken lakik és nem szeretne naponta belehalni az emelkedők leküzdésébe, ha valaki szívesen járna munkába biciklivel, de nem akar bokáig leizzadva megérkezni, vagy, aki csak egyszerűen élvezné a friss levegőt és a suhanást, de például nincs olyan fizikai állapotban, ami lehetővé tenné az erőkifejtéssel járó tekerést. Összefoglalva, gyakori vélekedés, hogy az elektromos bicikli kipróbálása egyfajta kapudrog az eltunyulás és semmittevés felé.
Jó hírünk van, azoknak, akik már beruháztak egy villanybringára, vagy esetleg most fontolgatnák a beszerzést. Több kutatást is végeztek már a témával kapcsolatban és mindegyik arra jutott, hogy az elektromos biciklik előnyei között bizony ott találjuk a több mozgással járó előnyöket is - írja az Electrek. Egy 2019-es kutatás már rámutatott, hogy az elektromos kerékpárral közlekedők többet mozognak, mint a hagyományos kerékpárral tekerők, míg egy tavalyi felmérésben kimutatták, hogy azonos használat esetén az e-bringások ugyan kevésbé izzadtak meg, de az általuk elvégzett fizikai munka is eléri az ajánlott szintet. Egy idei kutatás pedig arra jutott, hogy az elektromos bicikli 13 százalékkal hatékonyabb, a hagyományos bringánál, viszont a felhasználók szerint 21 százalékkal nagyobb móka e-bringával suhanni.
Ez utóbbi fontos szempont, ugyanis gyakori jelenség, hogy valaki a napi ingázáshoz, munkába járáshoz választja az elektromos biciklit, azonban annyira megtetszik neki, hogy utána hobbiként is elkezd rendszeresen tekerni. Emellett fontos szempont, hogy aki e-bringát választ, nagy valószínűséggel egy autóból ül át a nyeregbe, azaz eleve egy olyan emberről van szó, aki korábban nem, vagy csak ritkán biciklizett. Az elég ritka, amikor egy megszállott bringás teszi le a drótszamarát, hogy helyette elektromos rásegítéssel ellátott kerékpárral közlekedjen, de jó hír, hogy aki így tesz, annak sem kell az ellustulástól tartania.
A Magyar Kerékpárosklub 2018-as felmérése alapján Magyarországon az emberek 17 százaléka használ naponta kerékpárt, 12 százalék hetente többször, 9 százaék heti egy-két alkalommal, 5 százalék pedig hétvégén pattan nyeregbe. Ennél több ember, a megkérdezettek 27 százaléka biciklizik ennél ritkábban, 30 százalék pedig soha. Vagyis, 17 százalék azoknak az aránya, akik - feltehetően - hagyományis kerékpárral közlekednek, a soha nem bringázó 30 százalékot hozzászámolva a maradék 53 százalék az, akinek az elektromos kerékpár nyithatja meg az ajtót a gyakoribb tekerés felé - amit a fent említett kutatás is alátámaszt. Azaz, egyszerűen nem igaz, hogy az elektromos bicikli a lusták közlekedési eszköze lenne, ellenben arra kiválóan alkalmas, hogy sokkal több emberrel kedveltesse meg a testmozgásnak ezt a formáját.